Sinds oktober 2011 eigenaar van een 207 gekocht bij een handelaar met onderhouds historie nu de volgende problemen;
- Begin december 2012 een storing in het emissiesysteem
Auto naar de dealer gebracht en uitgelezen, diagnose het vervangen van de elektroklep tbv de Nokkenasversteller.
Na betalen van de diagnose kosten heb ik er voor gekozen niet gelijk de reperatie uit te voeren. De storing die eerst bij het inschakelen van het contact elke keer naar voren kwam was ineens weg. Ik een aantal weken daarna gewoon gereden zonder storingen.
- Eind december 2012, vakantie naar Frankrijk komt er een ABS storing tevoorschijn enniet lang daarna ook weer de storing in het emissiesysteem.
Ook na het volgen van bovenstaande meldingen komt er een melding dat er een storing is in het remsysteem en ook daar bij wordt aangegeven de auto te stoppen. Veder komt er ook nog een kleine storing in het parkeerlicht maar dat verdwijnt redelijk snel uit de lijst van storingen.
De ABS storing blijft actief en ook na het testen van de remmen lijkt het er op dat de ABS niet in werking wordt gesteld.
- Januari, de storing van de ABS is nog steeds aanwezig en de emissie storing komt geregeld terug. Er komt vervolgens een nieuwe storing bij; De stuurbekrachtiging valt geregeld uit en is zo snel als deze komen is ook weer weg. Veder geeft de snelheidsmeter kuren bij langzaamrijden (snelheidsmeter gaat van 30 naar 170 zonder dat deze snelheid word gereden)
- Heden, storing parkeerlicht vervangen echter zijn de volgende storingen nog aanwezig;
- Snelheidsmeter geeft kuren
- ABS storing
- Stuurbekrachtiging valt weg
- Emissie storing
* Veder een hoog brandstof en olie verbruik. Olie 1 liter op ongeveer 2000 km.
Graag zou advies willen wat ik nu moet doen? ik heb hier een offerte liggen van +/- 2700 euro en gezien de waarde van de auto en evt. nog komende kosten na deze reperatie vraag ik me af waar ik goed aan doe.
Lijst van onderdelen die vervangen moeten worden zijn volgens de dealer;
- Katalysator
- Thermostaathuis
- Nokkenasversteller
- ABS systeem pompunit
Mijn vader is zelf monteur echter niet Peugeot en zou veel van deze storingen kunnen verhelpen door het vervangen van onderdelen.
Ik hoor graag wat andere van bovenstaande problemen vinden en mij hier mee kunnen helpen.
Grz,
Tim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gezien de klachten waarschijnlijk allemaal terecht. (plaats anders ff de uitgelezen storingscodes.)
Heb je ook de uitlaatgas waarde? Het is bijvoorbeeld mogelijk dat als de storing in de motor weg is dat de uitlaatgas waarde ook goed zijn en de kat niet vervangen hoeft te worden.
De uitlaatgas waarde heb ik niet bij de hand en zal ik nog even zsm. nog even uitlezen. Ook de storingscodes post ik zo snel mogelijk op het forum.
Veder vraag ik me af of de moter nog wel helemaal in orde is gezien het hoge olie verbruik, denken jullie dat na het vervangen van bovenstaand het achteraf nog kan blijken dat de moter schade heeft opgelopen?
Tot slot, kan ik beter de auto laten staan of kan er mee rijden geen kwaad?
11 jaar
Je zult moeten afwachten op een antwoord van Peugeot monteurs wat betreft het olie verbruik. Het kan zijn dat in het boekje staat wat normaal is. Ik denk niet dat het extreem is. Het is een halve liter op 1000 km.
Tja, doorrijden is en blijft ook voor ons moeilijk om te antwoorden.
ABS unit moet je ens kijken welk nmmer er op staat. Met de foutcode en onderdeel nummer kunnen ze bij ac tronics misschien de unit repareren.
Daarvoor zul je op de sit moeten kijken of even bellen.
De VTI motor lust wel een aardig slokje olie.
De rest van de storingen zul je moeten nalopen.
Overigens doorrijden met dergelijke storingen is ook niet verstandig.
Er is niet voor niets een melding.
11 jaar
Ik heb net de auto uit gelezen en de volgende meldingen kom ik tegen:
P0305
B1700
P1105
P01aa
B2aaa
B2aaa
Komt bovenstaand overeen met deze meldingen?
11 jaar
Waar lees je mee uit? Want ik vindt die storingsnummers wat twijvelachtig.
P0305 slaat op cylinder 5 en deze motor heeft er maar 4.
Lijkt wel op een crash van het computersysteem. Dan kun je van alles krijgen dat nergens mee te verklaren is.
Voldoende voedingsspanning op de BSI? Massaverbindingen goed?
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 107 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar