close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: Peugeot 106 loopt niet goed

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo,

Mijn peugeot 106 1.1 loopt niet goed na vervangen koppakking.
De koppaking van deze auto was stuk, deze heb ik vervangen en meteen de kleppen gesteld. Nu heb ik de auto laten lopen en deze blijft wit roken en beroerd stationair lopen. De distributie staat op tijd.

Mvg

Geplaatst door

DennisWitlox (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je de cilinder kop na demontage laten vlakken ?

Witte rook duid er op dat er koelvloeistof verbrand wordt , (mits het ècht wit roken is en niet de condens-rook door het koude weer)
indien de cilinderkop niet krom of gescheurd is zal er waarschijnlijk via de koppakking koelvloeistof weg lekken .

Blijft het koelvloeistof niveau op het juiste peil of verbruikt hij dit idd ?

Denk dat het zaakje nog een keer los moet .

limbra 1520
vip badge

11 jaar

Ja de cilinderkop heb ik laten vlakken. Nee het is echt wittte rook, niet van de condens.

DennisWitlox 0

11 jaar

Dan denk ik toch dat de nieuwe koppakking niet goed afdicht ,

Laat eens een cilinderdruk-test doen .

heb je de kopbouten ook vernieuwd of de oude hergebruikt ?

limbra 1520
vip badge

11 jaar

Oke,
Kan ik dat overal laten doen?
Ja ik heb nieuwe kopbouten gemonteerd!

DennisWitlox 0

11 jaar

Ja ,Bij elke goede garage kun je een cilinderdruk-test laten doen .



succes.

limbra 1520
vip badge

11 jaar

Zijn die cilinderbussen er makkelijk uit te halen? Ik denk dat die messing ringen die eronder liggen niet meer functioneren waardoor een cilinder lager ligt, waardoor er nog een inwendige koelvloeistoflekkage is.

DennisWitlox 0

11 jaar

Wat was het resultaat van de cilinderdruktest ?

Heb je toen de cilinderkop verwijderd was de krukas nog verdraaid , zonder de cilinderbussen vast te zetten ?

Heb je de gaten waar de kopbouten in gedraaid worden ook goed schoon gemaakt / geblazen , dus alle olie er uit ?
Als dit namelijk niet goed wordt schoongemaakt kan het zijn dat de cilinderkop-bouten niet ver genoeg er ingedraaid kunnen worden waardoor de
cilinderkop niet strak genoeg op het onderblok aansluit , met als gevolg dat de koppakking ook niet goed afdicht.

succes

limbra 1520
vip badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.