Geachte,
Enige tijd geleden heb ik een leuk,grappig,goedkope Peugeot 1,1 Green van 1995 gekocht.
Al snel heb ik deze een behoorlijke grote beurt gegeven met o.a. nieuwe Versnellingsbak olie.
Nu komt het, toen ik de oude versnellingbak olie ververste viel mij het volgende op.
Olie was wat wit uitgeslagen ?? En het viel me op dat er niet echt veel olie meer in zat.
Hierdoor schakelde hij ook wat stroef.
Na het vervangen van de versnellingsbak olie (incl. kopering vuldopringen) schakelde hij weer als nieuw.
Voor de rest niets aan de hand.
Maar wat valt me op, is dat bij de (voor de auto staande) linker aandrijfaskering lekt.
Niet veel, maar wel wat.
Kan het komen dat door de hoeveelheid olie (dus meer druk) dat hij is gaan lekken ??
Immers voor het verversen had ik geen problemen.
Het komt 100 procent zeker weten niet bij de vulbout weg, die heb ik gechecked.
Lekken is nog minimaal maar moet wel verholpen worden.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit in zijn werk gaat bij zo'n peugeot, aangezien ik hier geen ervaring mee heb ?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gewoon even een nieuwe askeering inzetten. As demonteren , middelste moer lossen en onderste fuseekogel loshalen, en met een grote schroevendraaier of bandenlepel wip je de oude keering er zo uit. Nieuwe erin tikken en as er weer onder.
[quote=garageburgwal]Gewoon even een nieuwe askeering inzetten. As demonteren , middelste moer lossen en onderste fuseekogel loshalen, en met een grote schroevendraaier of bandenlepel wip je de oude keering er zo uit. Nieuwe erin tikken en as er weer onder.[/quote]
Moet dan de versnellingsbak olie er ook weer uit ?
15 jaar
Ja
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar