Peugeot 206: Peugeot 206 1.1 Bj 2000 stroom valt uit/ accu loopt leeg

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: HFX, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 44

Hallo allemaal,
Ik bezit sinds een aantal weken een Peugeot 206 1.1 van bouwjaar 2000(Benzine).'
Het begon allemaal vorige week, ik was aan het rijden op de snelweg in de avond.
Opeens vielen mijn koplampen uit, de radio, en de aanjager ook merkte ik dat de auto wat moeilijker reed,
Hij verloor ietwat vermogen en reed een beetje schokkerig. Dit hield ongeveer 5 minuten aan en toen kwam alle stroom weer terug. Dit gebeurde vervolgens verdeeld over de dagen nog enkele keren.

Gisteren middag besloot ik mijn auto een keer te wassen bij een auto-waspark met hogedruk.
Ik heb hem grondig afgespoten(niet onder de motorkap), maar wel de wielkassen.grill,en de rest van de auto.
Ik heb de auto daar goed kunnen starten en ben naar huis gereden. Toen ik een goed uur later met mijn auto vanuit huis wou wegrijden was de accu zo zwak dat hij de startmotor niet rond gegooid kreeg.

Volgende dag auto met een kennis aangeduwd en de motor sloeg direct aan. Even wat rondgereden om de accu wat bij te laden en nog meerdere malen gestart omdat ik verschillende winkels had bezocht. Geen probleem totdat ik hem bij de laatste winkel nog eens wou starten en weer hetzelfde probleem, de accu weer leeg kreeg de startmotor weer niet rondgegooid. Vervolgens weer aangeduwd en 200 meter verder bij een verkeerslicht sloeg de auto zelfs helemaal af. Weer aangeduwd en naar huis gereden. Maar weer loopt de accu leeg.

Even ter informatie;

Onlangs is er door de vorige eigenaar een nieuwe dynamo en accu gemonteerd,
hiervan heb ik uiteraard facturen, ik weet dus zeker dat deze ook echt nieuw zijn(is ook te zien).

Kan iemand mij vertellen wat er met mijn Peugeot 206 aan de hand is?

Alvast erg bedankt!

samirboualin

Geplaatst door samirboualin (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

leeuw106 (0), 8 jaar geleden

Ik zou toch de massakabels/aansluitingen eens controleren.
Met name de kabel van de accu naar beneden naar de versnellingsbak wil op de bak wel eens afscheuren en geen of slecht kontakt maken waardoor dit soort problemen zich kunnen voordoen.

samirboualin (0), 8 jaar geleden

Allereerst bedankt voor het meedenken, u schrijft dat hij op de bak weleens wil afscheuren welke bak bedoeld u? en hoe kan ik de kabel het beste controleren, vanaf de onderkant van de auto of gewoon onder de motorkap?

hartelijk dank alvast!

jan5047 (0) PRO, 8 jaar geleden

Leeuw: bedoelt de versnellingsbak, anders even met een Ohm meter de weerstand meten over de kabels of een spanningsverlies meten,( maar nieuwe dynamo's kunnen ook stuk gaan)
Meten is weten

samirboualin (0), 8 jaar geleden

Ik heb zojuist gekeken naar de massakabel die van de accu naar de versnellingsbak loopt deze is niet gescheurd en heeft geen zichtbare schade. Ja inderdaad ook nieuwe dynamo's kunnen stuk gaan. Ik had van een kennis vernomen dat ik dit kon testen door de auto eerst te starten en daarna de plus kabel van de accu te halen, als de motor dan afslaat zou de dynamo stuk zijn maar bij mij bleef de motor gewoon draaien. Ik heb de plus kabel vannacht van de accu afgelaten en hem zojuist weer aangekoppeld om te kijken of hij dan wel direct zou starten, En dat deed hij direct. Ik beschik niet over een Ohm meter maar misschien kan ik er een lenen van een kennis. Als iemand in de tussentijd nog meer eventuele oplossingen weet hoor ik het graag. Ik houdt jullie op de hoogte.

samirboualin (0), 8 jaar geleden

Verder zag ik bij het controleren dat hij ergens olie lekt. De lekkage lijkt vandaan te komen bij het rubber dat zich onder de deksel bevind waar de olie moet worden bijgevuld. Ook ziet het rubber er wat poreus uit. Is dit makkelijk te vervangen, en kan het veel kwaad?

jan5047 (0) PRO, 8 jaar geleden

Fijne kennissen heb jij die TOTAAL geen verstand van auto's heeft als he de electronica omzeep wilt helpen moet je de kabels van accu los nemen bij draaiende motor PIEKSPANNING!!!!
zet een voltmeter op de dynamo en kijk wat er gebeurt als de storing zich voordoet , daalt de voltmeter onder de 13,5 volt dan is het de dynamo
anders even een deskundige bijhalen (niet die Kennis van u)

jan5047 (0) PRO, 8 jaar geleden

een olielekkage is nooit goed hij lekt toch niet op de dynamo

samirboualin (0), 8 jaar geleden

Dit rubber bedoel ik (waar de gele lijn omheen is getrokken) Het is niet de motor van mijn Peugeot 206 maar van een soortgelijke.

jan5047 (0) PRO, 8 jaar geleden

klepdeksel pakking is simpel te vervangen

samirboualin (0), 8 jaar geleden

Oke, nee dat lijkt mij dan niet zo'n goed idee om die kennis zijn adviezen op te volgen. Bedankt voor de waarschuwing. De olie loopt over de voorkant van de motor heen maar zover ik zie niet over de Dynamo. Ik ga sowieso iemand raadplegen die mijn Peugeot vakkundig kan uitlezen. Jan bedankt in iedergeval voor het advies tot zover en alle andere meedenkers ook natuurlijk. Mocht er nog iemand adviezen hebben hoor ik ze zeker graag!

Ik houdt jullie op de hoogte, en mocht het probleem verholpen zijn laat ik dat direct weten!

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.