Auto geeft na ongeveer 7 Km (warme motor) de foutcode's P0265 en P0271. Verstuivers cilinder 2 en 4 circuit hoog. Het lampje gaat branden en gaat pas uit als het weer gereset wordt.
Verstuiver cilinder 1 en 2 zijn gewisseld en probleem komt weer terug op cil. 2. Verstuivers zijn dus goed.
Bobine is van het merk electrofil, sagem-bobine's kunnen ook voor deze problemen zorgen, heb ik op deze site nagelezen.
Bedrading geheel losgehaald vanaf ECU naar verstuivers en is als nieuw.
Komt het ooit voor dat er een ECU stuk gaat bij deze type's??
Iemand nog andere opties??
Alvast Bedankt, groeten Willy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al met 'n andere bobine geprobeerd? Zou dat eerst nog eens doen.
Gr.
Je weet dat bij peugeot cilinder 1 aan versnellinsbak zijde zit....
gewoon effe weerstand van alle injectors meten, geeft vaak al een globale indicatie over de injectors zelf
Morgen ga ik een andere bobine proberen, en ik weet dat ze bij Peugeot vanaf het vliegwiel beginnen te tellen met de cilindervolgorde, maar toch bedankt Marcel
is de ecu van het type MP7,2?
De foutcode is een indicatie, het geeft nooit duidelijk aan welke defect is. Er zit namelijk maar 1 sensor in die 4 verstuivers moet controleren.
Verstuiverrail los halen, verstuivers eruit
Verstuivers in de verstuiverrail klikken en vastzetten met het borgringetje. Verstuivers richten op een plek waar benzine terecht kan komen (mag komen). Dan iemand laten starten en kijken of alle verstuivers even veel benzine afgeven. Als ze allemaal even ver "schieten" dan zijn ze allemaal goed. Zo kom je er simpel en snel achter of een verstuiver stuk is.
17 jaar
bij citroen c3 altijd inj 4 (distr zijde) def maar vlg tester cil 3 dus klopt niet altijd
meet maar de weerstand van de verstuivers.
Je zal zien dat er 1 bij zit die een hele andere waarde afgeeft dan de andere 3.
Soms wel 80 tot 150 ohm
Deze storing word vaak aangegeven als de bobine stuk is.Eerst proberen om de bobine te vervangen als git niets oplost zal denk ik de motor EBE stuk zijn.Deze kunt u eventueel laten repareren bv. bij Bart Ebben.
Veel succes
Ik heb vandaag dezelfde foutmelding uigelezen op een 206 1100 van 2003
Tegen dat de klant in onze zaak was was het lampje al weer uit en liep alles als een zonnetje.
Deze wagen heeft maar 50.000 kms en het heuvel deed zich voor bij ong 4000 toeren in 4 de versnelling.
Ik heb de fout gewist en gevraagd om ,indien ze terugkomt ,kontakt op te nemen.
Dank zij jullie ben ik beter voorbereid , ik volg dus mee !
Waarom geeft hij een foutmelding op de injectoren als het aan de bobine ligt ?
mvg
peter
goede avond
vaak beleeft dat de ruitensproeier lekt op injector 4 en 3 en daardoor stuk gaan
@leffert,
U reactie is welkom alleen denk ik dat de auto al gerepareerd is. De topic is uit 2007.
Gr Moderator problemcar
heb het zelfde gehad EW10J4 RFN motor bleek opgelost toen de dynamo vervangen werd vermoedelijk gaf die een stoor puls
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar