Heb sinds kort een 206 1.1 uit 2004
Heb 1 probleem. De de kachel bediening (ventilator) doet het alleen bij de laatste stand. Dus 1, 2, en 3 doet die niet.
Weet iemand zo of dit een kwaal is en wat zo de oplossing is.
Ik zou ook graag de service interval willen resetten. Kan dit ook net als vw met de koppen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Moi,
Contact aanzetten terwijl je de knop van de dagteller ingedrukt houdt; tellertje loopt terug van 10 naar 0.
Kachelweerstand stuk?
Groet,
Bert
Inderdaad is de kachelweerstand kapot.
mijn dank, maar wat bedoelen jullie met de kachel weerstand? waar kan ik die vinden en hebben jullie een schatting van kosten?
nogmaals mijn dank.
17 jaar
Rechts onder het dashboard achter het schopboard, zit gemonteerd in de luchtinlaatbuis, kost ca 20 euro dacht ik.
Ik heb onderdeel gekocht, is 27 euro.
Alleen heb ik m in mijn auto nog niet kunnen vinden. Ik heb zelfs de dachboard kastje eruit gehaald maar nog niet gevonden. Zit ik verkeerd?
17 jaar
eindelijk gevonden. Dashboard kastje had ik er al uit. Dan is er een zwarte pijp die van de motootuimte naar binnen komt. (zit zonder schroeven vast) die heb ik er tussenuitgehaad. Dan kan je met je hand in door die open luchtpijp naar binnen. Dan kom je de weerstand tegen. Je kan m loshalen. En hij gaat ook door die pijp er uit dus niet van buiten maar binnen de pijp haal je m er uit. De nieuwe heeft het probleem opgelost.
bedankt voor het meedenken.
17 jaar
En bedankt voor de feedback! Weet ik 'm te vinden mocht de mijne stuk gaan.
17 jaar
Ik had hetzelfde probleem, kachel weesrstand er uit gehaald en het bi-metaal bleek geen contact meer te maken. Voor de zekerheid maar een nieuwe gekocht en er in gezet. Na anderhalve week heb ik weer precies hetzelfde probleem (auto is in tussentijd niet gebruikt). Wat kan het probleem zijn? Kennelijk wordt de weerstand te warm, waardoor het bi-metaal loslaat. Ik neem aan dat dit een beveiliging is die voorkomt dat het allemaal een beetje te warm wordt. Zou ik zonder problemen het bi-metaal weer kunnen vast solderen?
15 jaar
Vermoedelijk draait de kachelmotor te zwaar en neemt ie daardoor teveel stroom. Je zou een nieuwe kunnen halen (je hebt 1 jaar garantie op het aangeschafte onderdeel) maar de kans is groot dat het wederom misgaat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar