👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
goedenavond,
ik heb het volgende probleem met mijn peugeot 206 gti.
de motor loopt stationair mooi en verder ook wel maar hij mist gewoon kracht en komt niet boven de 5000 toeren.
zelfs in zijn vrij volgas gaat hij even tot de toerenbegrenser maar na 3 sec weer naar 5000.
de motor stottert verder niet en loopt ook niet op 3 cil.
het volgende is al gedaan zonder resultaat.
-kat en middendemper vervangen (storing kat in dashboard)
-lambda sonde achter kat vervangen (storing lambda voeding)
-boegies
-egr en gasklephuis schoon.
ik heb nu verder ook geen storings, ook niet als je hem uit leest,
wie o wie heeft nog een idee?
groet hendrik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Storing kat(alysator) in dashboard wil niet persé zeggen dat de kat kapot is. Deze melding geeft aan dat er iets niet in orde is met regeling van het motormanagment = uit laten lezen.
Nog een aandachtspuntje: staat de distributie-timing wel correct?
is er echt sprake van vermogensverlies? (vergeleken met andere gti) distr exact op tijd? benzinedruk goed? uitgelezen/meting gegevens bekeken? komt ie goed volgas?
ik heb ooit zo`n geval van niet boven de 5000omw/min komen wel eens opgelost met nieuwe motorsoftware.
klopt,daarom hebben we hem er eerst onderuitgehaald en toen zag hoorde je ook dat hij kapot was,
met de nieuwe kat is het ook als stukke beter dan eerst,maar nog lang niet goed genoeg,
moet toch makkelijk boven de 5000 toeren kunnen komen,
is dat timen van dist, makkelijk te zien en te verhelpen?
of laten verhelpen :P
12 jaar
ja echt veel vermogen verlies, snelweg met moeite 140 km p/u
12 jaar
denk dan dat je idd toch eerst de distr moet (laten) contr en als deze goed staat toch rijden met testkast eraan.
heeft een monteur daar lang voor nodig?
anders rij ik er morgen even langs,
12 jaar
Harry z"n opmerkingen zoals benzinedruk en het inderdaad volgas komen zijn natuurlijk de eerste en simpelste controles. Ik denk gelijk alweer te moeilijk...haha. Typisch aanvangs-problemen van 2012....te moelijk denken.
Maar de timing controle is niet "eventjes"
nou of ik nou volgas geef of iets erond maakt weinig uit, zit weinig verschil in,
zal morgen wel even kijken of ze nog ergens een gaatje hebben om de distributie timing te bekijken,
bedankt voor jullie snelle reactie
12 jaar
o dus een uurtje hebben ze niet genoeg aan,.....nou dan word het hem vast morgen niet
12 jaar
In een uurtje kom je een eind om timing te controleren. Probleem/gok is, dat mocht de timing inderdaad niet helemaal goed staan, het zonde is om dan alles weer in elkaar te zetten, dus dan is het verstandig om gelijk over te gaan tot reparatie en dat red de garage niet in een uurtje.
even een update:
vanochtend langs peugeot dealer geweest en het probleem verteld.
uitlezen gaf weer storing lambdasonde.
hij heeft er even mee gereden en kwam toen met distributie timing,
wat jullie ook al dachten dus...
vanmiddag word hij er op nagekeken, dus vanavond horen jullie of dat het was,
dank voor alle snelle reacties!
12 jaar
ok timing distributie is net nagekeken, was correct,
garage heeft nu even ook geen idee meer....
garage heeft mijn egr afgedopt omdat het volgens hun daar wel eens aan kon liggen, maar na een proefrit bleek dit niet het geval.
na een rit van 30 km kwam storing katalysator ook weer terug in beeld,
in zijn 1 en 2 haalt hij meer toeren nu, 6500, maar 3,4,5 stopt het nog steeds bij 5000
12 jaar
weer naar peugeot dealer,laten uitlezen, code was P0170,
ze vroegen weer naar distr,timing,maar die is gister al nagekeken,iemand een idee?
12 jaar
P0170 is een mengsel storing - zal wel te arm zijn hier.
Valse lucht, verouderde sensor(en), te weinig brandstofdruk of opbrengst, mogelijkheden genoeg.
Is er ooit wel eens proef gereden en uitgelezen? Met name lambdasignalen en fuel trim kunnen aardige aanwijzingen geven.
nee nooit gebeurt,
op welke sensors moet ik letten?
kan ik brandstofpomp uitsluiten omdat hij niet stottert?
12 jaar
Waar is trouwens de witte sensor bovenop het blok voor, naast de egt?
12 jaar
Gezien de vragen: laten doen door iemand met verstand van zaken? En de juiste apparatuur.
Brandstofopbrengst kun je mogelijk zelf meten. Brandstof retour leiding los en brandstof na de druk regelaar opvangen en meten.
Dan brandstofpomp geforceerd een tijd laten lopen (30 seconden of 1 minuut) en dan kijken hoeveel liter je hebt.
Wie heeft de distributie-timing gecontroleerd? Zo uit je verhaal op te maken ben je gisteren bij de/een peugeot-dealer geweest om uit te lezen en distr. timing te laten controleren en nu vraagt dezelfde dealer weer naar de timing?? P0170 KAN o.a. veroorzaakt worden door foute timing. En zoals al eerder aangegeven: benzinedruk en opbrengst (laten) controleren.
Het witte stekkertje/sensor achter de EGR is van de nokkenas-positie.
die bovenop de motor? as ik die loshaalt verandert er niks.
kan benzine druk door elke garage gemeten worden, of moet hij dan weer naar de dealer
12 jaar
even weer een update.
krijg nu vanmiddag op aanraden van garage nieuwe nokkenassensor en vliegwielsensor,
12 jaar
zonde van het geld. zoals oldford al schrijft, breng die auto naar een betrouwbare garage. als die auto echt zoveel minder vermogen heeft als jij omschrijft moet de oorzaak voor een beetje monteur volgens mij niet zo moeilijk te vinden te zijn.
Mischien even een zijstraat maar is de uitlaat inmiddels niet verstopt door de defekte kat. ??
auto rijd op heden goed,maar boven 4500 tpm stopt hij nog steeds, krijg nu geen storingen meer.
maandag laat ik de compressie en brandstof druk meten,hoop dan meer te weten.
uitlaat verstopt kan, maar dan is het einddemper,middendemper is ook al vervangen.
iemand rade mij aan motorflush van forte erin te gooien,maar kan dat zo groot vermogenverschil oplossen?
12 jaar
dat zal weinig/geen effect hebben verwacht ik. Even de dealer afwachten zou ik zeggen
12 jaar
bdp sensor? Had ik ook last van in mijn 205 Mi16.
12 jaar
heb je de stekker van de luchtmassameter meter al eens los gemaakt en dan proberen.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/220/mapsensorp.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/220...][img]http://img220.imageshack.us/img220/1154/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Map sensor inlaattraject
Vaak is het zo dat deze geen storing in het dashboard laat zien. Schoonmaken helpt vaak niet, of maar tijdelijk.
brandstoffilter dicht zodat hij op laag vermogen genoeg benzine krijgt maar bij vol vermogen niet?
bedankt voor het meedenken,
luchtmassameter en brandstof filter zit er niet op,alleem filter in tank, dat is nog een optie maar normaal hoef je die tog nooit te vervangen?
motor valt uit als ik de mapsensor los haal, dus neem aan dat die werkt?
waar zit bdp sensor ongeveer?
auto lijkt bij 4500 tpm wel in begrenser te springen.
12 jaar
Ergens bij de krukas....
Doet hij nog meer gekke dingen? Want mocht de bdp sensor kabel zijn beschadigd dan zou het kunnen dat hij ook schokt enzo, maar dat doet hij dus niet. Toch zeker de moeite waard om er even naar te kijken.
12 jaar
zit er een luchtmassa meter op? probeer die anders eens los te trekken en kijk wat hij dan doet
Volgens mij,en correct me if i'm wrong,heeft de peugeot 206 2.0 16v uit 2002 (EW10J4) wel een map-sensor,waar deze zich bevind weet ik zo niet.
Er is altijd een bepaalde vorm van onderdruk of luchtmeting,volgens mij,normaalgesproken berekend de computer de brandstofinspuiting etc. aan de hand van deze gegevens,en de bovengenoemde storing lijkt wel op een vermogensprobleem,komende vanaf een onjuiste meetwaarde.
12 jaar
Uploaded with ImageShack.us
Map sensor inlaattraject
lees...
de auto heeft inderdaad een mapsensor, als ik die losmaak valt de motor uit, waarde kan ik niet meten,word maandag voor me gedaan.
luchtmassa meter is niet aanwezig op dit model.
schokken doet de auto indedaad niet,
motor loopt mooi, lijkt alleen eerder een 1.4 dan een 2.0
12 jaar
Kijk eens of het luchtfilter en de bak er onder niet vol water staat
mensen,allemaal bedankt voor het meedenken, probleem is opgelost,bleek weer eens dood simpel.
zoals eerder aangegeven had ik kat en middendemper vervangen,maar niet..........juist!!!...de einddemper!
die zat vol stukjes van de oude katalysator,nu nog even in conclaaf met garage, want die zij dat daar eerste instantie niks mis mee was.
mijn leeuwtje brult weer,en dat is het belangrijkste.
bedankt
12 jaar
Nou mooi man! Gelukkig zitten er maar 2 dagen en een heleboel reacties tussen het juiste antwoord van peugeottechnieker op # 24 en de daadwerkelijke oplossing.
Zag zijn reactie ook wel, maar zaterdag en zondag zijn garage dicht.dus vandaag kon er op zijn vroegst naar gekeken worden
12 jaar
Nou das weer een problemcar minder mannen !!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar