Beste,
Ik ben in het bezit van een unieke auto, een 206 gti 2.0 TURBO, welke niet meer start.
Het geheel wordt aangestuurd door een VEMS standalone unit.
Ik heb hem 2 weken geleden stil gezet en hij wil nu niet meer aan slaan. De start motor gaat rond maar slaat niet aan.
De tellerbak, verlichting, radio werkt verder wel allemaal.
Nu ben ik gaan kijken wat het probleem was en ik kwam er achter dat er geen spanning komt te staan op de stekker van de bobine en de brandstofpomp sloeg ook niet aan.
Ik hem een elektrisch schema erbij gepakt en ben gaan meten bij het dubbel relais en zie dat er op stekker/draad 14 geen spanning staat. Wanneer hier spanning op staat wordt de VEMS standalone geactiveerd en staat er ook weer spanning op de stekker van de bobine en brandstofpomp alleen blijft deze continu pompen en geen 3 seconden.
Heeft er iemand enig idee waarom hier geen spanning op staat?
Met vriendelijke groet,
Jorrit
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit zijn onderdelen die aangestuurd worden via een startonderbreker als ik het goed heb , zou dit eens controleren indien aanwezig natuurlijk.
De auto doet het weer, probleem was of dubbelrelais of de accu.
Gr. Jorrit
10 jaar
Auto doet nu weer vreemd helaas. Heb de auto een paar keer kunnen starten en rijden. Laatst wilde ik weer rijden kreeg ik bij het omdraaien van de sleutel alleen een 'tik' te horen. Hij probeerde nu dus niet eens meer aan te slaan.
Geprobeerd de auto te starten met startkabels, ook dit mocht niet baten.
Vervolgens de auto aangeduwd en hij startte wel.
Iemand enig idee waar het probleem in kan zitten?
Gr.
10 jaar
Zwakke accu , slechte startmotor , slechte massa of pluskabels.
Controleer de massakabel eens van de accu naar de versnellingsbak.
Krijg je wel een signaal op het dunne draadje op de startmotor als je start 12v
Bedankt voor de snelle reactie.
Accu heb ik vervangen voor een nieuwe. De oude accu heb ik laten testen en was zo goed als dood, vandaar een nieuwe.
Massakabel van versnellingsbak loopt anders, gewoon naar het frame en niet naar de accu. Dit omdat de accu in de kofferbak ligt ivm de turbo.
Signaal heb ik nog niet gemeten op de startmotor, hier kan ik vrijdag even naar kijken. Waar zit de startmotor? dan hoef ik hier niet naar te zoeken in de o zo krappe motorruimte.
10 jaar
Tijdje geleden de fout gevonden. De bekabeling van de accu bleek niet goed te zijn. Bij de zekering was deze door hitte gaan corroderen, resultaat: slecht contact.
Heb toen gelijk ook de 0,2 kwadraat kabel vervangen voor 0,5 kwadraat. De auto start merkbaar beter!
Wel is er een ander probleem. Zodra de auto aan staat hoor ik een tikker. Trap ik de koppeling in. Is het geluid weg. Zou je dus de drukgroep/koppeling verdenken. Maar hier zit sinds kort een nieuwe koppeling/drukgroep/druklager/geleidebus in. Wat me opvalt, de gaffel/vork trilt. Kan dit het geluid veroorzaken?
Gr. Jorrit
9 jaar
Als de gaffel/vork trilt , loopt het druklager niet netjes op de diafragmaveer van de drukgroep , de veer ligt niet vlak vermoedelijk door het niet juist monteren/vast zetten van de drukgroep.
Helaas, bak kan er dus weer af. Is het erg als ik hier ongeveer 50 km mee heb gereden?
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar