Beste,
Ik hoop dat iemand mij hier van wat wijsheid kan voorzien.
Bij 180.000km heeft onlangs de turbo van mijn 207 1.6 Hdi uit 2006 het begeven, deze heb ik vervolgens laten reviseren en er een nieuw turbo patroon in laten plaatsen. Verder is toen ook de boel schoongemaakt. Echter, afgelopen week trek ik op de oprit van de snelweg op en hoor ik een soort "plop" en vervolgens valt mijn vermogen weg. Bij de garage blijkt dat het turbo patroon opeens los in mijn turbohuis ligt, dit na ongeveer 2000km te hebben gereden na de eerste keer. De lucht aanzuig slang lag overigens ook opeens los en het afdichtrubber was gescheurd. Turbo is opnieuw gemaakt, maar vandaag hoor ik na ongeveer 15km, ja 15km, gereden te hebben weer dezelfde "plop" als van de week en wederom valt het vermogen weg. Ik ga er vanuit dat er nu dus weer hetzelfde probleem is opgetreden als eerder deze week. De lucht aanzuigslang zit nu nog wel op zijn plek.
Het geluid klinkt voor mijn gevoel alsof er iets door m'n turbo heen schiet, waardoor deze vervolgens kapot gaat? Hoewel de schoepen van het turbo patroon er nog wel prima uit zagen. Kan er wellicht iemand mij wat richting geven of dit ook kan en wat mogelijke andere oorzaken zijn van dit probleem? Kunnen bijvoorbeeld problemen met de interkoeler of olie toevoer het zo snel falen van de turbo veroorzaken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat bedoel je met turbo-patroon??
Lijkt er sterk op dat de ´revisie´ niet juist is uitgevoerd. Als je problemen hebt met de oliedruk, loopt je turbo vast.
Advies; ga terug naar degene die de revisie heeft uitgevoerd. Scheelt je een hoop ergernis.
Met een turbo patroon bedoel ik alles behalve het turbo huis. Dit verkopen ze op http://turboonderdelen.nl. Feitelijk worden hiermee alle bewegende delen in 1x vervangen. Volgens de instructiefilm op hun site is dit zo simpel dat je hier volgens mij weinig fout aan kan doen? Echter is de turbo hierna dus tot 2x toe alweer heel erg snel kapot gegaan, 1x na minder dan 2000km en 1x na 15km.
Ik voer de reparatie overigens niet zelf uit, maar aangezien het onderdeel continu heel snel kapot gaat wil ik graag weten waar dit aan zou kunnen liggen. Dan weet ik namelijk beter of de garage met een plausibele verklaring komt of niet.
Na wat zoeken op internet is het enige wat ik eigenlijk kan bedenken dat er iets met de olie toevoer naar de turbo is?
9 jaar
Dit is specialistenwerk.
Advies; ga terug naar degene die de revisie heeft uitgevoerd. Scheelt je een hoop ergernis.
Het was de olieleiding naar de turbo die verstopt zat, deze hebben ze niet gecontroleerd bij de vorige reparatie en de turbo kreeg dus geen smering. Dit is nu verholpen, echter giert de turbo nu wel behoorlijk bij het optrekken. Dit was eerst nooit zo en ik heb het gevoel dat er dus nog steeds iets niet helemaal klopt. Kan dit toevallig komen doordat de garage het vastgelopen onderdeel niet heeft vervangen, waardoor het geheel nu niet optimaal werkt en ik over 2 maanden weer terug bij af ben?
Ik begrijp heus dat dit specialisten werk is, alleen door de aanhoudende problematiek is mijn vertrouwen in de garage niet meer wat het geweest is en ik wil wel graag dat hetgeen waarvoor ik betaald heb ook gebeurt. Gaat om een beste rekening met dit soort dingen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
9 jaar
Bij vervanging van de turbo van de 1.6 HDI moet een protocol gevolgd worden. Anders blijf je tobben. Zoals Ralf al opmerkt: Dit is specialistenwerk.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar