close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 208: Peugeot 208 GTI geen vermogenstoename meer na 4200 toeren

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 THP 200 pk

Vervallen

Geplaatst door

Robertpeugeot2013 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat zegt de dealer als je dit plaatje laat zien?
Jammer dat de turbodruk niet mee gelogd is.

oldford 0
badge

11 jaar

Vermogensgrafiek ziet er raar uit. Koppel lijkt wel in orde, zo op het eerste gezicht.
Die auto moet eens snel worden uitgelezen met live data. Voor hetzelfde geld komt er te weinig brandstof in bij hoge toeren. Dus dan loopt je blok te arm en kan daardoor ernstige schade oplopen. Het kan uiteraard ook een hele onschuldige oorzaak hebben. Wellicht zit er gewoon de verkeerde software in de ecu.

Mag toch hopen dat de dealer bij een dergelijke nieuwe (en dure) auto dat snel en netjes oplost.

sgm 0

11 jaar

[quote=oldford]Wat zegt de dealer als je dit plaatje laat zien?
Jammer dat de turbodruk niet mee gelogd is.[/quote]
De dealer heeft de auto uitgelezen en er waren geen foutmeldingen. Ook heeft men contact met de importeur gehad en die heeft ook gecontroleerd op foutcodes en of de software de laatste was. Ook hier geen foutcodes ende software was de laatste versie. Dealer heeft er ongeveer 50 kilometer mee gereden en ook een acceleratie test gedaan tot 100 km/u. Ook hier was alles volgens hun in orde. De vermogensgrafiek had ik al eerder gegeven aan de dealer. Er werd toegegeven dat de grafiek niet helemaal klopte maar konden er geen verklaring voor geven en hadden ze ook geen idee waar ze het moeten zoeken. Of ze de turbodruk gecontroleerd hebben weet ik dus niet.

Zou nog eens aandringen op een test met live data en dan de parameters loggen terwijl de auto flink in de toeren wordt gejaagd.

sgm 0

11 jaar

Tot 100 km/uut acceleren zegt niet zo veel - zeker als dat in een hogere versnelling gedaan wordt.
In de 2e versnelling haal je wel de toeren, maar bij veel auto's krijg je pas in 4 en 5 de echte turbodruk.

Ik denk dat een rollenbank hier de geschikte omgeving is.
En dan parameters meeloggen - turbodruk, inlaat lucht temperatuur, lambda (eventueel extern), fuel trims en turbodruk regeling.
Uiteraard op kosten van de dealer, het is nu eenmaal garantie of ze dat leuk vinden of niet.

oldford 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 208 of stel zelf een nieuwe vraag.