Peugeot 306: Peugeot 306 1.4 Sagem mapsensor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 kfx

Hallo
Heb hier een peugeot staan met Sagem ECU.
Daarvan gaat na lange poos stationair draaien de lambdawaarde op 90 milivolt ongeveer.
Motor is dan goed warm.
In de warmloopfase dan pendelt hij mooi. Ook op toeren.
Zodra hij inzakt, gaat het signaal ook niet meer omhoog als ik hem op toeren houd.

Ook geeft de mapsensor vreemde waardes. 1500 milibar.
Deze heb ik reeds verwisseld met een goede sensor, geen verschil.

Zelf verdenk ik de ECU ervan...wat kan er anders mis zijn?

De rest vd data's kloppen. Alleen mapsensor. Absolute spruitstukdruk en atmosferische druk staan bij auto op contact al op
1500 milibar.
Als ik hem start, dan veranderd de spruitstukdruk wel aannemlijk. Vollast gaat hij ook naar 1500 milibar.

Zit storing in van brandstofmengsel en lambda.
Lambda zal wel gevolg storing zijn. Hij zal wel niet verder kunnen bijsturen.
Gasklep en stationairklep schoongemaakt. Geen valse lucht.

Uitgelezen met auto-com, launche en snapp-on.

GR berry

berryrst

Geplaatst door berryrst (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

zie dat je met een niet orginele tester werkt, dus de waarde van 1500milibar kan ook een fout zijn van de tester.
verder heb je daar ook geen storing op als ik het zo lees

je hebt wel storing op de brandstofmengsel.
maar zonder storingcode kan ik ook weinig betekenen

want defecte lamdda is nog steeds goed mogelijk.
de kans is inderdaad groot dat het door de storing brandstofmengsel komt, zoals gezegd heb ik toch een code nodig

hbr (0) PRO, 10 jaar geleden

Hallo Berry, heb je dit probleem nog kunnen oplossen? Ben op dit moment ook bezig met een Peugeot met zo'n kfx motor met sagem ecu, ook bij mij een waarde van 1500 mbar met twee testers uitgelezen, bij mij is het probleem dat het co te hoog is, de inspuittijd is stationair 4 ms wat volgens mij te lang is, lambda pendelt goed, alleen wat ik ook vreemd vind is dat wanneer ik de stekker van de lambda los het de open signaal spanning 0,7 volt is en de massa van de lambda sonde 0,4 volt Bij aangesloten stekker is de massa natuurlijk gewoon nul en pendelt de lambda binnen 0,1 en 0,8 volt. Massa naar ecu is goed.

janh5107 (0) PRO, 10 jaar geleden

signaalspaning van mapsensor bij ecu meten, +/- 1,5v stationair (400 mbar) tot +/- 4.5v bij vollast.
evt controleren met een vacuumpompje.

grt, j.e

hbr (0) PRO, 10 jaar geleden

De signaal spanning op de map sensor is stationair ongeveer 1,2 volt dus dat moet goed zijn en is het een fout in de testers. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat de injectoren nadruppelen dus deze worden eerst getest en gereinigd.

berryrst (0) PRO, 10 jaar geleden

Excuses dat ik niet heb gereageerd. Ik heb deze storing er niet uit kunnen krijgen. De klant van ons heeft de auto verkocht en stuurt nu rond in een Kia.

GR berry

hbr (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik had ook nog geen oplossing gegeven, na het reinigen van de injectoren was het al beter alleen bleek dat de katalysator ook nog kapot was.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.