👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste deskundigen,
Een Peugeot 306 1.6i van 1998 met NFZ motor houdt op onregelmatige momenten af en toe kort in, dan licht vervolgens ook even kort het storingslampje op.
Dit gebeurt tijdens constant rijden, soms tijdens optrekken en af en toe ook bij stationair toerental.
Foutgeheugen uitlezen met de Bosch KTS lukt niet, vervolgens uit laten lezen bij Peugeot:
4 fouten:
Tijdelijke storing: Werking signaal elektroklepabsorptievat/ - circuit onderbroken.
Tijdelijke storing: Werking signaal verstuivers/ -Circuit onderbroken.
Tijdelijke storing: Elektroklep stationair toerental - Circuit onderbroken.
Tijdelijke storing: Elektroklep stationair toerental - Kortsluiting met massa.
Fouten gewist.
Absorbtieklep tijdelijk afgestopt, maakte geen verschil.
Met een led-tester de aansturing op de bobine gecontroleerd: deze valt niet weg tijdens de storing.
Met een led-tester de aansturing op de injectoren gecontroleerd: deze valt niet weg tijdens de storing.
Bobine gewisseld met eenzelfde auto. Maakt geen verschil.
Krukas positiesensor gewisseld met eenzelfde auto. Maakt geen verschil.
Dubbel-relais (net achter de ECU, onder het remvloeistofreservoir) gewisseld met eenzelfde auto. Maakt geen verschil.
Iemand énig idee?
Bij voorbaat dank!!
Groet,
Arno
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heeft deze 4 punten allemaal dezelfde voeding en of massapunt controleren
Voeding komt aangestuurd door de ecu via het dubbelrelais.
8 jaar
Ecu vorige week opgestuurd naar AC Tronics, vandaag retour zonder problemen.
Dubbelrelais van even Citroen ZX uitgeprobeerd, probleem onveranderd.
Iemand suggesties?
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar