Dag,
Mijn probleem: ik heb een Peugeot 307 uit 2001 en de auto doet ineens niets meer na het leeglopen van de accu en er geprobeerd is met startkabels de auto opnieuw te starten.
Uitlezen is gedaan bij een locale garage, maar die kan er niet diep genoeg inkomen. Lijkt dat de enige oplossing overblijft om naar een dealer te gaan die wel de juiste uitleesapparatuur bezit.
Ik voel me niet fijn, omdat er net € 700,- in de auto is gestoken, om de APK punten te laten maken.
Het is dus hoogstwaarschijnlijk de BSI, wordt er geopperd, die opnieuw moet worden ingeleerd?
En de sleutel met ab werkt ook niet.
Ik sta op het punt om de auto maar naar de sloop te brengen, omdat de evt kosten mij teveel lijken, maar dit met een heel onvoldaan gevoel vanzelf.
Als er iemand nog een tip heeft of advies, graag verneem ik die. Mvg Martine
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan die garage hem wel of niet uitlezen.IK heb dat met een 307 gehad daar was de zekering van de OBD stekker stuk.Die kon ik dus niet uit lezen.Heb je overigens het al geprobeerd met een volle accu.Soms willen startkabels niet helpen omdat mensen vaak te dunne kabeltjes kopen.Als het met een volle accu niet helpt,ga dan naar de garage waar je hem APK heb laten keuren.De meesten lezen hem voor weinig even uit.Ten laatste mocht je hem naar de sloop brengen,vraag dan om minimaal 150 euro.Die 150 euro komen uit verwijderingsbijdrage pot en niet van de sloperij.Veel succes.
Ferry
Hi Ferry,
Dank voor de reactie.
De garage kon hem dus niet uitlezen, in die zin waar het probleem zit.
Ok dus naar de garage waar ik hem apk heb laten keuren, die had ik nog niet gehoord.
Blijft wel een gedoe met gesleep etc erheen enz.
En ja, mensen helpen wel graag, maar er zit of een bedoeling achter(mannen) of met veel tegenzin, en ja ook familie en kennissen etc.
Dus al met al is er weer een tijdje overheen gegaan en de zin om nog iemand te vragen, is me haast vergaan.
Daarom zou ik ‘em bijna gratis weggeven, maar dat toch maar net niet 😃
Ik heb gehoord dat een Peugeot vaker zulk soort storingen geeft en ik denk dat ik daarom nooit geen Peugeot meer nemen zal.
5 jaar
Oh ja, de accu volladen is ook geprobeerd.
5 jaar
Ik denk dat je em toch nog eens naar de dealer moet slepen. Kans is namelijk aanwezig dat door een lege accu de BSI zijn configuratie/instellingen is kwijtgeraakt. Kan echter niet verklaren waarom er niet uit te lezen valt. Bij een "lege" BSI moet je in ieder geval contact kunnen maken met de BSI. Aan het geprogrammeerde chassisnummer kun je dan al zien of dit het probleem is. Bij een "lege" BSI staan het chassisnummer er niet meer in, maar zijn het allemaal alpha-tekentjes.
Dag Hans,
Dank voor de reactie.
Ik heb inderdaad al deze termen voorbij horen komen, zou het dan zo kunnen zijn dat de gehele BSI vervangen moet worden misschien? Dit is namelijk ook geopperd.
Ze zeggen dat dat niet veel hoeft te kosten op de sloop. Maar ja, dan zou ook die BSI opnieuw ingeleerd moeten worden ook.
Het blijft speculeren daarnaast, tot de oorzaak duidelijk is.
Ik zal gaan overdenken hoe de auto bij de garage komt waar ik hem heb laten keuren of toch naar de dealer?
Je kan misschien voorstellen dat je als vrouw zijnde er maar wat alleen mee zit te kijken.
Daarom ga ik het allemaal even goed overdenken.
5 jaar
Als blijkt dat de BSI zijn instellingen/configuratie kwijt is, is het een kwestie van opnieuw telecoderen. Ik heb geen ervaring met niet dealer activiteiten oftewel geen idee wat een niet dealer wel of niet uit kan lezen en/of de juiste apparatuur heeft.
overal blijven vragen gaat geen oplossing geven, sleep die auto ff naar een dealer en vraag of ze willen controleren of de bsi(leeg) is. is 5 min werk. dan weet je iig de oorzaak. kun je zelf de afweging maken om em opnieuw te programmeren in de hoop dat het goed blijft.
Ok, dank, nu alles overwegen 👍🏻
5 jaar
Nou ja, overal vragen, ik wilde een advies en dit is een advies waar ik wel wat mee kan. Of dat er iemand anders dezelfde ervaring heeft gehad oid, daar is dit forum voor, lijkt me.
Het is een vanzelfsprekendheid een second opinion te willen, dat is geen verspilde moeite of tijd.
Daarnaast wordt enkel afgegaan op een leeggelopen BSI nu, maar ook dat hoeft niet vanzelf. Natuurlijk zal ik meer weten als ik hem naar de dealer breng en laat uitlezen.
5 jaar
dat snap ik, maar of het probleem in de bsi zit kom je alleen achter door er een dealertester of gelijkwaardige apparatuur aan te hangen en te kijken. een goed uitgerusste universeel kan dat ook, maar die zul je moeten zoeken, en iedere dealer kan dat uiteraard.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar