Ik sta op het punt om een Peugeot 307 sw 2.0HDI110 te kopen uit 2003 met 100.000km op de teller. Nu lees ik wisselende ervaringen op de verschillende forums. Is dit een betrouwbare auto of staat ie toch bekend als zeer probleem-gevoelig...?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Houd met de 110 pk versie rekening met de volgende extra kwaaltjes/onderhoud t.o.v. de 90pk versie:
Roetfilter en addictief moet gemiddeld tussen 80.000 en 120.000km vervangen worden (gemiddeld he, kan dus al gebeurd zijn....)
vliegwiel wil wel eens kapot lopen (is een dubbel vliegwiel), als je bij starten en afzetten een "rinkelend fiep/piep geluid" hoort, "kan" het wel eens bijna zover zijn. Normaal worden dan ook kopplingsset vernieuwd.
electrokleppen die het vacuum verzorgen op turbo wastegate, egr-klep, smoorklep willen wel eens stuk gaan, of de bedrading hiervan
en zonder betrekking tot 110 pk versie
verder moet bij deze motoren bij 160.000 km, of advies 5 jaar, de distributieriem vervangen worden, vaak ook de waterpomp
De com2000 schakelaar (richting aanwijzer schakelaar, wisser schakelaar combinatie) wil ook wel eens voor storingen zorgen
Maar in het algemeen zijn het best betrouwbare auto's, je moet altijd geluk hebben met een aankoop, ligt natuurlijk ook aan het onderhoudsverleden, en aan de vorige eigenaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar