Peugeot 307: Nieuwe wagen

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Heb zojuist een 307cc 1600 besteld,waarop moet ik letten? Welke problemen kan ik krijgen?
Is het een goeie aankoop?Mijn vorige auto was een corolla 14vvti.graag een seintje.

excalibur1965

Geplaatst door excalibur1965 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

27 Reacties

Santa (0), 17 jaar geleden

Hmmm, Maxima zei het een tijdje geleden al tegen Willem Alexander: "Wel een beetje dom..."

Het is natuurlijk niet zo slim om EERST een auto te bestellen en dan pas ACHTERAF te gaan informeren naar evt. aanwezige kwalen.
Kwalen heeft de 307 voldoende. Die staan er ook genoeg op deze site.

Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je dan niet gegaan bent voor een Corolla Verso?

Onder het mom van "overal is wel eens wat" is het wel duidelijk dat er bij een Toyota ook wel eens iets stuk gaat, maar ik hoor van Toyota-eigenaren MEER tevreden verhalen dan van Peugeot-eigenaren en dan die van de 307 in het bijzonder.

Maar indien je je niet zo stoort aan rammels, piepjes en kraakjes en electronische storinkjes kun je aan de 307 een leuke auto hebben.

excalibur1965 (0), 17 jaar geleden

ja dat weet ik maar bij toyota of een ander japans merk heb je geen cabrio met 4 zitplaatsen

Santa (0), 17 jaar geleden

Ja, daar heb je helemaal gelijk in! Ik had die 2 kleine lettertjes CC ff over het hoofd gezien en vandaar mijn vraag over de Corolla Verso......
Sorry.

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

1 ding is zeker, je krijgt straks een nauwe band met je dealer door de vele bezoekjes die je straks aan de beste man mag brengen....

jan5047 (0) PRO, 17 jaar geleden

Bezint eer ge begint is een oud maar wijs gezegde, en och de garage moet ook blijven draaien toch.
Als het allemaal toyota's waren waren vele monteurs overbodig
sterkt ermee gr jan

max71 (0), 17 jaar geleden

excalibur volgens mij zijn ze je een beetje misselijk aan het maken ik denk dat die prof,s flink baalen dat jij z,on wagen wel kan rijden en zij niet !!! mooi werk z,on cabrio en ik denk dat je op z,on site als deze altijd wel zaken treft die wel eens kunnen voor komen maar dat hoeft niet bij elke wagen zo te zijn waar je bij een cabrio wel op moet letten is dat als het regend je de kap dicht doet anders heb je een zwembad .auto,s zijn net vrouwen je gaat voor het uiterlijk en het innerlijke zie je later wel .groeten max

205GTiGriffe (0) PRO, 17 jaar geleden

Tegenover de mogelijke probleempjes, staan ook veel voordelen.

Is trouwens wel een enorm verschil van saaie corrolla naar een opvallende 307CC.

Veel plezier ermee!

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

Is trouwens wel een enorm verschil van saaie corrolla naar een opvallende 307CC.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

schoonheid zit in dit geval van binnen vrees ik, met andere woorden, knappe tafel kun je niet van eten..

sgm (0), 17 jaar geleden

De eerste serie 307 was niet zo goed om het zachtjes uit te drukken. Met een beetje geluk is de nieuwe serie een stuk beter. Er is niet voor niets een compleet nieuw elektrisch systeem in gekomen. Ook de bekende kwaaltjes zullen wel verholpen zijn. Bij mijn 2002 307 zijn overigens de kwaaltjes altijd netjes verholpen. Dus ik zou me maar niet teveel zorgen maken en genieten van het comfort van je 307cc.

excalibur1965 (0), 17 jaar geleden

Bedankt aan allen, dacht echt dat ik een miskoop had gedaan.
Leuke mensen hier

320 (0), 17 jaar geleden

heb betere ervaringen met peugeot dan met japanners en koreaanse merken.

sgm (0), 17 jaar geleden

Eerlijk gezegd, het enige waar ik aan twijfel is of die 1600 motor niet een beetje weinig is. Die CC is erg zwaar (ongeveer 1400 kilo) en dan kun je vooral veel trekkracht gebruiken. Helaas zijn de 2 liter benzine blokken slechter in trekkracht bij lagere toeren. Mijn voorkeur ligt bij trekkracht boven vermogen. Zeker bij optrekken en tussenacceleratie (b.v. in de 5 van 80 naar 120) is koppel belangrijker dan vermogen. Dus zelf had ik voor de CC eerder aan een diesel gedacht om lekker schakellui te kunnen rijden. Ik neem aan dat je wel met een 1.6 307CC hebt gereden voor aankoop. Misschien ervaar je het anders dan ik.

Santa (0), 17 jaar geleden

[quote=max71]excalibur volgens mij zijn ze je een beetje misselijk aan het maken ik denk dat die prof,s flink baalen dat jij z,on wagen wel kan rijden en zij niet !!! Waar je bij een cabrio wel op moet letten is dat als het regend je de kap dicht doet anders heb je een zwembad .auto,s zijn net vrouwen je gaat voor het uiterlijk en het innerlijke zie je later wel .groeten max[/quote]
Het is maar NET hoe je het WILT bekijken: kennelijk WILLEN sommige prof's niet in een Peugeot, al dan niet cabrio, rijden.....

En die tip van dat dak............... Dat ouwe Santa daar nou niet op kwam..!!!

En ik zal maar niet vragen of je inmiddels al gescheiden bent danwel dat je NOG steeds niet achter het innerlijk van je partner bent..... ;)

Ook ik heb mijn bedenkingen bij die 1600 motor. Indien de auto slechts als mooi weer auto gebruikt gaat worden, valt er wel mee te leven.
Bij dagelijkse inzet moet je er niet teveel van verwachten, tenzij je voorheen ook al niet veel gewend was.

excalibur1965 (0), 17 jaar geleden

Mijn toyota is een 1400vvti met 97pk en 1325kg,dus ben ik dat gewoon en ik maak niet veel km/jaar ongeveer 15000km en het verbruik ligt ook rond de 9Ltr/100Km
De wegenbelasting is hier ook duur in Belgie voor een 2Ltr.

Santa (0), 17 jaar geleden

Fiscaal vermogen, he? Hier gaat dat naar het gewicht van de auto.

excalibur1965 (0), 17 jaar geleden

Ja maar gewoon rustig rijden gaat ook he

excalibur1965 (0), 17 jaar geleden

een 2Ltr verbruikt ook meer he

diko (0) PRO, 17 jaar geleden

laat je niet gek maken,ga gewoon lekker rijden met je nieuwe wagen.
veel plezier ermee.
mvg Diko

cavalier (0), 17 jaar geleden

Hallo,
Wat een voor oordelen allemaal.
Ik rij al in mijn derde 307 en ik heb nooit wat behalve de beurten. Is wel een diesel.
Het enige wat ik kan melden is die Peu's zijn betrouwbaar en hebben iets wat andere merken missen. Comfort, wegligging, vormgeving en vooral niet vergeten ik heb altijd goede inruil prijzen gekregen.

kortom laat je niet bang maken, je hebt een toppertje wat straks - als je wat anders wilt - goed te verhandelen is. Vergeet niet dat er heel veel 307 's verkocht zijn.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=cavalier]Hallo,
Wat een voor oordelen allemaal.
Ik rij al in mijn derde 307 en ik heb nooit wat behalve de beurten. Is wel een diesel.
Het enige wat ik kan melden is die Peu's zijn betrouwbaar en hebben iets wat andere merken missen. Comfort, wegligging, vormgeving en vooral niet vergeten ik heb altijd goede inruil prijzen gekregen.

kortom laat je niet bang maken, je hebt een toppertje wat straks - als je wat anders wilt - goed te verhandelen is. Vergeet niet dat er heel veel 307 's verkocht zijn.[/quote]
indien je nieuw rijdt zul je ook weinig manken ondervinden en zodoende ook een andere mening hebben. en laten we vooral geen struisvogel gedrag gaan aanemen.... van wat je niet ziet bestaat ook niet ?

paul,

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Excalibur jonge, laat je niet gek maken.

Eeen 307 cc is inderdaad een prachtige wagen om te zien, vooral als hij in mijn lievelingskleur Helderblauw is gemaakt.

Mooie lijnen, Top dakkie, en zeker met lichtmetalen wielen, is zo'n auto onweerstaanbaar.
Echt een auto om mee te showen, en aan de buren te kunnen laten zien.

Wegligging is TOP, en Zitcomfort onovertroffen.

Het enige minpuntje wat je zult gaan missen ten opzichte van je Toyota, is het geluid van je motor die je hoort starten elke morgen, dat is net Russisch Roulette. Doet ie het wel, of doet ie het niet.

Groeten Marcel

306 cabrio (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=hellbat]Het enige minpuntje wat je zult gaan missen ten opzichte van je Toyota, is het geluid van je motor die je hoort starten elke morgen, dat is net Russisch Roulette. Doet ie het wel, of doet ie het niet.

Groeten Marcel[/quote]
Met een héél grote kans dat ie het wel doet!!

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=sgm]Er is niet voor niets een compleet nieuw elektrisch systeem in gekomen.[/quote]
Your Honor, I rest my case.

Santa (0), 17 jaar geleden

Mee eens, Hellbat.
Verslaafden erkennen nu eenmaal OOK niet dat ze verslaafd zijn, pubers pretenderen OOK dat ze het beter weten dan hun ouders, politici kunnen zelfs op de meest eenvoudige vraag nog niet eens met "ja" of "nee" antwoorden en Peugeot-rijders blijven maar volhouden dat de door hun aangeschafte wagen perfect is.
Tja, kennelijk had dan ZELFS Autoweek het mis met de klanttevredenheidsonderzoek EN het merkengarageonderzoek???

Er zijn dus maar heel weinig 307-eigenaren die er eerlijk voor uitkomen dat de auto hun NIET bevalt wegens rammels,piepen, kraakjes en electrische storingen.
Logisch, want wie gaat nu in het openbaar bekennen een "kat in de zak" te hebben gekocht???
Dit ondermijnt hun status en zullen ze dus NIET toe (willen) geven.

Gelukkig voor de dealers zijn er dus nog steeds voldoende mensen die de bekende kwalen/ergernissen niet horen, niet WILLEN horen c.q. zich er niet aan WILLEN storen.
Maar dat zegt meer over die mensen en hun objectiviteit dan over de auto.
Voorlopig hecht ik meer waarde aan een oordeel van Autoweek dan aan dat van een Peugeot-bezitter......
Ik weet het: een zeer gevoelige uitspraak voor veel Francofielen!

Helaas worden er van de 307 CC niet zoveel aantallen verkocht zodat hier ook maar weinig van bekend is.
De tijd zal het leren.........

En tot die tijd: lekker genieten, Excalibur!

Jaap Jansen (0), 17 jaar geleden

Ik ken deze auto erg goed. De 1.6, de NFU, is al een tijd uitontwikkeld en daarmee erg betrouwbaar. Ook het Can Can multiplex netwerk van deze auto is van goede kwaliteit (Bosch). Het dakmechanisme is uitontwikkeld en kent geen kinderziektes. Peugeot zal daar veel ervaring mee hebben door de 206 CC en de eerdere 307CC's.

Ik hoor ook dat de nieuwe 307's, herkenbaar aan de nieuwe neus, minder problemen hebben dan de eerdere versies. Daarnaast staan er veel klachten over dit type op dit forum, omdat er heeeeeel erg veel van deze auto's verkocht zijn.

Ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt. Onderhoud elke 30.000 kilometer en een goede inruilprijs als je er een keer afscheid van neemt. Ik feliciteer je met je keuze.

Jaap Jansen.

Vandam (0), 17 jaar geleden

Jaap, ben jij soms familei van Oldtimer Jansen?

Jaap Jansen (0), 17 jaar geleden

Nee, Ik geloof het niet althans.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.