Beste,
Ik heb een probleem met mijn Peugeot 607 heb hem al 3 maanden.
Ik heb 2,5 maanden geleden gezien dat bij mijn auto de oliepeil heel klein beetje meer dan maximaal erin zat. Maar had niet eraan gedacht dat er iets mis kan zijn. Dacht alleen dat vorige eigenaar beetje teveel olie had gedaan en dat klein stukje meer olie heb ik ook weggedaan.
We zijn dan maar op vakantie vertrokken. 2500km gereden bleek 0,5L meer olie te zijn. Heb ik alweer weggedaan.
De lampje van motormanagement sprong ook aan (niet knippperd) en ook de lampje van katalysator. Ook ging de vermogen omlaag.
Bleek de luchtbuis van de turbine beetje gescheurd. Heb dat ook hersteld. Waardoor de vermogen terug optimaal was.
Dacht dat alles opgelost was maar toen begon de vermogen verlies alweer. De luchtbuis van de turbine was dit keer wel in orde , maar de oliepeil bleef stijgen maar dit keer sneller dan eerste keer. Opeens had hij terug vermogen. Alles bleek in orde te zijn dus we vertrokken terug richting België. (2500km) In België aangekomen onderweg vermogenverlies gehad maar geen andere problemen. Ook heb ik bij aankomst oliepeil terug gecontroleerd bleek meer dan 1L erbij te zijn. Dus alweer steeg de oliepeil sneller gestegen op die 2500km. Voor de rest merk ik niks. Sinds dat ik terug ben komt de vermogen terug. (misschien door betere brandstof).
In het kort --------> mengt olie met koelvloeistof en had soms vermogen verlies en soms niet. nu begint vermogen terug te komen.
Heeft iemand misschien deze probleem ook gehad?
Alvast bedankt! hoor graag wat van jullie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je zeker dat het koelvloeistof is in de olie en geen diesel?
Dat kan ook zijn, want mijn koelvloeistof daalt niet.
Wat wilt dat dan zeggen. Als diesel met olie mengt.
9 jaar
Dat er te veel diesel word ingespoten, door een of andere reden.
Bij een ander merk dan Peugeot zou ik onmiddelijk zeggen een probleem met het regenereren van het roetfilter.
In dit geval, gezien het vermogenverlies kunnen er ook andere redenen zijn - zoals een slechte turbo, slechte map sensor, etc., etc., etc.
Oke bedankt maar heb nog een vraag.
Ik ben in buitenland met deze auto geweest veel kilometers gereden met (waarschijnlijk) slechte diesel want zelfs storingslichten zijn verdwenen nu dat ik met diesel van België rij. Door deze diesel is zelfs vermogen terug.
Denk dat vermogenverlies vooral met slechte diesel te maken had en geen mechanische probleem.
Wat zou het dan kunnen zijn?
Ik wil ook u heel erg bedanken voor uw moeite.
9 jaar
Heeft niks met slechte diesel te maken.
Ik denk dat het regenereren elke keer afgebroken word om een reden.
Dan word er elke keer extra diesel ingespoten met als gevolg oliepeil stijging.
Ik zou hier zo snel mogelijk wat aan laten doen,want dat gaat je je motor kosten.
Die kan niet gesmeerd worden door diesel.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar