close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 202: Peugeot bj 1947

Bouwjaar: 1947, Brandstof: Benzine

Na het vernieuwen van de koppeling , koppelingsschijf , drukgroep en butee , zijn er ernstige problemen met het schakelen, bij koude motor schakeld hij goed, na ongeveer 10 km wordt het moeilijk om in eerste of in achteruit te schakelen ( ontkoppelen is zeer moeilijk) en als de motor goed warm is schakelt hij bijna niet meer koppeling regelaar staat bijna volledig ten einde , wat kan hiervan de reden zijn ?????

Geplaatst door

walliwally (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zouden alle toleranties van de nieuw gemonteerde koppelingsplaat goed zijn? Lijkt alsof er door het opwarmen van aandrijfas koppelingsplaat op de as vast komt te zitten met moeilijk schakelen-koppelen als gevolg. Het zal betekenen bak er af en oude koppelingsplaat meten op de vertanding(binnendiameter. Er zijn twee diameters. Ook afstand tussen de nokken) en dan dezelfde meting op de nieuw gemonteerde plaat. Verschil zou niet veel meer dan 0.10 mm mogen bedragen.

voyager 0

10 jaar

Hallo Voyager, zullen dat eens uittesten , dan , alvast bedankt voor de info

walliwally 0

10 jaar

Neem aan dat deze nog een toplager heeft, achter in de krukas.
Al vaker gezien dat deze gaat klemmen wanneer de temperatuur hoger wordt en het lager dan de priseas mee laat draaien bij ingetrapte koppeling.

moderator 0
badge

10 jaar

Zou dan de koppeling zwaar aanvoelen en niet ontkoppelen mod?

voyager 0

10 jaar

Zwaar aanvoelen durf ik niet te zeggen. Dat is afhankelijk van een aantal andere zaken. Als de priseas meedraait doordat het toplager klemt, kun je zeker niet schakelen omdat de tandwielen in de bak dan niet stilstaan.

moderator 0
badge

10 jaar

Dat meedraaien van de as begrijp ik wel, is eigenlijk normaal als toplager klemt. Maar dat de koppeling niet ingetrapt kan worden lijkt me niet "normaal".

voyager 0

10 jaar

Wordt de koppeling met een kabel bediend of met stangen?

moderator 0
badge

10 jaar

koppeling wordt bediend met stangen , wat is een top lager ?? er is nu al een stang gemonteerd die veel langer is dan de standaard stang en nog werkt het niet !!

walliwally 0

10 jaar

De top lager is een glijbus ( soms ook een echte kogellager)in de krukas gemonteerd. Op de as dat uit de bak komt waar je koppelingsplaat overeen schuift is er dan een passende glade uiteinde. De as valt tijdens de montage in dat lagertje en wordt op die manier uitgelijnd (gericht). Als er dan een langere as is ingebouwd??!!?(zou de bak voor open moeten) maakt dat montage v/d bak moeilijk/ onmogelijk. Evt. met bovengenoemde probleem als gevolg.
Evt. dat stangenstelsel nalopen of er daar een zwaarlopende punt is in je koppeling. Goed doorsmeren alle bewegende delen.
Daarbij een zeer belangrijke vraag! Hoe is de koppelingsplaat uitgelijnd tijdens montage op het vliegwiel? Vaak wordt daarvoor een "oude" as gebruikt. Anders kan er gebeuren dat de toplager kapotgemaakt wordt tijdens de montage. Met bovenstaande probleem als gevolg.

voyager 0

10 jaar

weet u zeker dat de plaat goed gemonteerd is.

zweers46 0

10 jaar

alles werd goed gemonteerd , als de motor nog koud staat werkt alles goed !

walliwally 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 202 of stel zelf een nieuwe vraag.