close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Partner: peugeot partner 1 900 diesel trekt niet goed

Bouwjaar: 2005

De partner diesel van mijn zoon trekt pas goed vanaf + /- 2000 toeren. Bij een helling trekt ie ook niet zo goed. Als hij met mijn Berlingo 1900 diesel rijdt zegt mijn zoon dat die berlingo veel beter trekt..zelfs minder motorlawaai. Zelf heb ik de indruk als ik eens met die van hem rijdt dat die partner zelfs pingelt. Hij tankt goede mazout van een merk. Wat zou dat kunnen zijn. Mijn Berlingo is wel een lichte vrachtwagen, dus zonder zetels achteraan....

Geplaatst door

t815966 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zijn het beide indentieke motors? motorcode gelijk? of is de berlingo voorzien van een turbo?

is dit allemaal identiek? tja... wordt moeilijk van afstand.
of het een personenauto is of een besteller maakt niet zo gek veel uit....het gewicht van de personenuitvoering zal iets hoger zijn maar of dat in de praktijk voelbaar is betwijfel ik.

ik rij zelf met een peug 306 diesel, en deze is ook niet snel, en al helemaal niet onder de 2000/2500 tpm.

arie549 0
badge

18 jaar

Deze morgen eens met die partner naar de verdeler geweest waar ie gekocht is (is nog geen 2 jaatr en nog net geen 30 ooo km.
Dus als je rustig optrekt krijgt ie pas na die 2 000 rpm een beetje snedigeid. Reageert niet zo als mijn berlingo als je eens flink gas geeft al rijdende. Als je aan het rijden bent maakt die wagen toch een abnormaal lawaai, heel vervelend op langen ritten. Het zijn geen turbo-motoren. Dat lawaai hoor je eigenlijk pas als je in de wagen zit, precies of er iets meetrilt??

t815966 0

18 jaar

Zit er geen garantie meer op?

205GTiGriffe 0
badge

18 jaar

Jawel er zit garantie op. Dus met die parner naar de garage, maar je moet eerst die garagist overtuigen van het euvel...van dat vreemd lawaai zou het de luchtfilterbehuizing kunnen zijn die begint mee te trillen en dan binnenin als je rijdt een luid storend geluid maakt. Het storend geluid wordt eigenljik erger en erger(vooral als ie koud is) Het duurt ook zzer lang voor het motortoerental op normaal regime draait na een koude start, het toerental ligt dan op1200 toeren, als ie warm is 900 toeren. Na een half uurtje als je dan opnieuw start draait ie weer 1200 toeren(terwijl motot nofg relatief warm heeft...

t815966 0

18 jaar

Het trillende geluid is hoogstwaarschijnlijk aan de luchtfilterbehuizing toe te schrijven. Dit probleem is bekend bij Peugeot. Vraag je dealer naar de speciale klemmen die om dit te verhelpen gemonteerd kunnen worden.
Ik heb een tijd geleden ook om opheldering gevraagd over het hoge stationaire toerental bij de koude start, daar ik hetzelfde ondervond. De beschreven toerentallen zouden toch normaal zijn. Bij warme motor moet hij op 850 rpm draaien.

Bas Meyer 0

18 jaar

Dag Bas, heb je ook de indruk dat die partner 1900 D miner goed trekt. Die van m'n zoon is van 2 004 met 30 000km. In vergeijking met mijn citroën 1900D (bestelwagen) trekt hij minder snel op. Zou dat aan een andere verhouding van de versnellingsbak liggen of zou die partner een andere type van motor zijn? Volgens de garage wel. Ofwel werkt die vooronsteking niet niet..heb de indruk dat die Partner pingelt bij optrekken. Als je met de hand de gas bedient als ie stilstaat is er niets aan de hand.

t815966 0

18 jaar

Guido, ik heb inderdaad van de Partner hier (170C 1.9D begin-2003 53.000 km) ook altijd gedacht dat de motor niet zo veel zin had. Vooral in het middengebied heeft hij weinig trekkracht. Is hij op toeren, zeg voorbij de 2800, dan gaat hij als de brandweer (nou ja, bij wijze van spreken). En dan zonder lading. Mét wordt het natuurlijk een ander verhaal. Bij het optrekken bij stoplichten moet je daar altijd rekening mee houden, je kunt nooit links staan zonder irritaties bij andere weggebruikers op te roepen.

Wat zou er toch aan de hand zijn. Ik heb in veel dieseltjes gereden, zonder turbo, met turbo. Dit is de eerste auto waarvan ik zeg, het opgegeven motorvermogen klopt toch niet?
Verder dan dat wil ik deze wagen niet afkraken, want er zijn héél veel goede eigenschappen van op te noemen.

Bas Meyer 0

18 jaar

Bas, de pk's zijn dacht ik dezelfde of bij zo'n Berlingo diesel. Als mijn zoon eens met die Berlingo rijdt zegt hij dat het een heel verschil is. Die Berlingo heeft dus wel geen achterzetels.
Die Partner moet dus nog naar de garage voor dat raar lawaai. Het is ook zo dat bij die nieuwe modellen een heel ander type luchtfilter wordt gebruikt...we zullen zien.

t815966 0

18 jaar

Heb je zoon die 2 punten al eens genoemd bij zijn garage, van dat schijnbaar lagere motorvermogen en het stationaire toerental (zie boven)?
Hebben ze daar al eens gezocht naar een oorzaak of er iets over verteld?
Ben er benieuwd naar. Kan zijn dat je net als ik er achter komt dat het allemaal "inherent is aan het product". En misschien is dat wel zo... Succes!

Bas Meyer 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.