Mijn Peugeot 106 slaat niet aan bij koud weer. Startmotor draait wel.
Ik trap volgens advies altijd één keer het gaspedaal in voor ik de motor start. Slaat normaal gesproken wel aan (niet echt enthousiast).
Kan ik de motor verzopen hebben?
Of is er een andere manier van starten nodig?
De auto slaat in de 1e versnelling vrij vaak af bij optrekken. Hij schokt bij schakelen bij het opnieuw gas geven.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou graag wat meer info willen, automatische choke? Handchoke? Is het een 1.1 motor? Geef even het chassinr. door.
Cheers, hans
Hij is blauw (blond grapje)
Het is een automatische choke, 1.1 motor, chassisnummer: VF31CHDZ251356903
groet Jacoline
14 jaar
Hoi Jacoline, zal het even nakijken en morgen heb je bericht wat het probleem is, denk er even om dat we hier 12 uur later leven.
Cheers Hans, New Zealand
ik heb ongeveer het zelfde probleem...
buiten het stilvallen in eerste.
de mijne start nu ook soms niet en ook bij het schakelen houd hij wat in volgens mij ergens rond de 1500 toeren (geen toerenteller)
heb de zelfde motor 1.1 injectie ,monopoint met auto choke
het inhouden is alsof hij niet genoeg benzine krijgt maar eens hij over de probleem zone gaat ,denk ongeveer 2000 toeren, loopt alles super gesmeerd en geen vuiltje aan de lucht!!
soms durft hij bij stationair toerental ook wel diep in toeren zakken alsof hij zou willen stil vallen ,maar valt niet stil ook al ga ik de motor nog extra belasten met bv de elektrische ruiten dicht te doen , dan zakt het toerental nog dieper maar trekt hem mooi weer omhoog
14 jaar
Op een andere accu (hij was intussen leeggestart) heb ik hem weer aan de praat gekregen Na heel erg lang doorstarten (minuten) kwam hij van heel ver weg. Nu moet hij van nog heel ver weg komen, maar start wel weer.De buitentemperatuur is intussen ook weer iets omhoog gegaan. Nog wel onder het vriespunt 's nachts.
Zou het vocht kunnen zijn in één van de filters (of ergens anders) dat bevriest?
14 jaar
[quote=mecano ltd]zal het even nakijken en morgen heb je bericht wat het probleem is, denk er even om dat we hier 12 uur later leven.
Cheers Hans, New Zealand[/quote]
Zo te lezen lopen jullie daar veeeeeeeeeeel verder achter dan 12 uur?
VF31CHDZ251356903
Jacoline, er zitten diverse vacuumslangetjes op deze motor. Vooral het vacuumslangetje welke aan de achterzijde van de "carburateur" zit, en omhoog loopt naar de luchtdruksensor wil op den duur uitdrogen en daardoor afbreken of scheuren bij de aansluiting onderaan met verzuipen als gevolg. Het bedoelde slangetje is ca. 20cm lang en niet al te dik, dus moet je kunnen vinden.
Oke, dank je wel.
Als ik de carburateur en luchtdruksensor heb gevonden moet dat slangetje inderdaad geen probleem meer zijn.
Maar ik doe mijn best, staat vast wel in het boekje.
Ik denk dat Nieuw Zeeland zich verslapen heeft
14 jaar
[quote=hans4074][quote=mecano ltd]zal het even nakijken en morgen heb je bericht wat het probleem is, denk er even om dat we hier 12 uur later leven.
Cheers Hans, New Zealand[/quote]
Zo te lezen lopen jullie daar veeeeeeeeeeel verder achter dan 12 uur?
VF31CHDZ251356903
Jacoline, er zitten diverse vacuumslangetjes op deze motor. Vooral het vacuumslangetje welke aan de achterzijde van de "carburateur" zit, en omhoog loopt naar de luchtdruksensor wil op den duur uitdrogen en daardoor afbreken of scheuren bij de aansluiting onderaan met verzuipen als gevolg. Het bedoelde slangetje is ca. 20cm lang en niet al te dik, dus moet je kunnen vinden.[/quote]
is dit het slangetje die aan de zijkant rechts op de buis zit van de overgang van luchtfilter naar gasklephuis ??
14 jaar
Nee, het gaat om het vacuumslangetje aan de achterzijde van het gasklephuis en loopt vandaar naar boven en zit aangesloten op de luchtdruksensor die daar hangt. Maar of deze er zit is afhankelijk van type injectie en bouwjaar. Jacoline had VIN geplaatst en daar zou het op moeten zitten, aldus onderdelen info.
[quote=hans4074]Nee, het gaat om het vacuumslangetje aan de achterzijde van het gasklephuis en loopt vandaar naar boven en zit aangesloten op de luchtdruksensor die daar hangt. Maar of deze er zit is afhankelijk van type injectie en bouwjaar. Jacoline had VIN geplaatst en daar zou het op moeten zitten, aldus onderdelen info.[/quote]
ok bedankt zal eens kijken of dat het bij mij ook zo is
14 jaar
[quote=jacoline]Op een andere accu (hij was intussen leeggestart) heb ik hem weer aan de praat gekregen Na heel erg lang doorstarten (minuten) kwam hij van heel ver weg. Nu moet hij van nog heel ver weg komen, maar start wel weer.De buitentemperatuur is intussen ook weer iets omhoog gegaan. Nog wel onder het vriespunt 's nachts.
Zou het vocht kunnen zijn in één van de filters (of ergens anders) dat bevriest?[/quote]
Heb sinds een half jaar met mijn 1.0 ook startproblemen gehad.deed zich slechts af en toe voor.
Na lang doorstarten toch kreeg ik de auto altijd wel aan de praat maar dan liep deze beroerd (leek op 3 cylinders te lopen en pakte moeilijk gas op)
Als motor eenmaal warm was geen problemen meer.
Toen ik een paar weken terug eens s`morgens in het donker de gelegenheid had om er nader naar te kijken toen het probleem zich voordeed zag ik tijdens de beroerde stationair loop lichte vonkvorming op het bobine blok, bij de aansluitstekker en op 1 van de kabelaansluitingen. Doorgeslagen dus.
Bougies en kabels had ik eerder al vervangen en nu dus ook maar de bobine.
Alles lijkt nu weer ok, geen startproblemen meer.
Groet
Sjoerd
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar