ondanks vervangen van de pomp blijft de storing terugkomen. iemand ervaring met dit probleem ? het is een 206 1.4 met een KFW motor uit 2002. inmiddels pomp uitgeschakeld, storing blijft
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beetje dom mischien maar over welke pomp praten we??
Zekering 16 in de zekeringkast onder de motorkap stuk?
We praten hier over de pulsairpomp, die was denk ik vastgelopen, daardoor zekering 16 stuk zoals oldtimer al zei.
zekering is intact, pomp is vervangen omdat hij steeds onder water komt te staan. bij starten motor komt foutmelding gelijk terug op onze computer, motormanagementlampje gaat later( 1uur of 1 week of 2 weken) pas aan.pulse-air pomp werkt wel maar die hebben we nu losgekopeld. ( zekering 16 is goed = 30 amp )tevens blijft de pomp voorzien van water ondanks gaten in omliggende bak( door dealer gedaan )
Wetsteyn. er schijnd een relais tussen te zitten onder de motor ECU rechts? of onder de zekeringkast links? ik heb dit wel eens in het verleden mee gemaakt. probeer de juiste info te vinden en bericht je er over terug. vr.gr. bert
P.S sorry maar hoe komt er water in dat ding. tot horens
Klep op uitlaatspruitstuk hebben we al 3x stuk gehad. Deze blijft open hierdoor kan er water in de pomp geblazen worden. Advies verv. klep en pomp tegelijk.
Hetzelfde probleem gehad
De plastic harmonicaslang naar de pulsairklep is verteerd
waardoor er water naar binnenkomt. (onderin werkt het als een zwanenhals)
Demonteer hem maar dan zul je zien als je buigt breken de harmonicaribbels zo kapot.
(dit kun je slecht op de auto zien omdat het luchtfilterhuis ervoor zit)
vgr Oxo
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar