Peugeot 307 2007: Po420 storing

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Hallo

Ik heb sinds 2 dagen een 307 1.6 16v met 135000 km.
Vandaag op de snelweg kreeg ik ineens een motorstoring op het dashboard kreeg ik de melding "emissiestoring"
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

metalhead123456

Geplaatst door metalhead123456 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 2 jaar geleden

Heb je de auto bij een garage gekocht of particulier , bij de garage dan niet zelf bezig gaan maar terug ivm wettelijke garantie .

    Ik heb de auto particulier gekocht
    Maar heb gelezen dat het van alles zou kunnen zijn. - metalhead123456 (0), 2 jaar geleden

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

De oorzaak voor de storing P0420 kan inderdaad van alles zijn.
Het effect op dit moment is dat de katalysator niet meer voldoende werkt en je dus bij de eerstvolgende APK problemen kunt krijgen (afkeur). De vraag is wat de oorzaak voor het defect raken was enn hoeveel de verkoper gerepareerd heeft. Want die heeft dit echt wel geweten.

Je schrijft niets over eventuele problemen nu. Geen horten/stoten/hikken/vermogensverlies?
Geen andere foutcodes aanwezig anders dan die P0420?

metalhead123456 (0), 2 jaar geleden

Ja ik denk dus ook dat ds verkoper het wel heeft geweten haha
Hij bromt wel wat richting de katalysator en/spruitstuk....ik zat zelf te denken dat het de katalysator is die vol is of lek?
Heb gelezen dat er spul voir te krijgen is wat je in de benzine tank gooit en de katalysator schoon maakt? Ik weet niet of zoiets werkt of niet?

Nee hij rijdt en loopt normaal zonder problemen en er zit alleen de PO420 storing in

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

In 99,9% van de gevallen helpt alleen het vernieuwen van de katalysator.
Als je daartoe overgaat gebruik dan een originele katalysator (nieuw of 2e hands).
Het is de ervaring van mij en anderen hier dat aftermarket katalysatoren binnen een aantal maanden al weer niet meer voldoende werken en je weer de foutcode P0420 krijgt.

In jouw specifieke geval zou ik wel even die brom laten onderzoeken. Mogelijk is het een lekje in het spruitstuk(-pakking) of de katalysator.

STIP911 (0) PRO, 2 jaar geleden

als de lek net achter de katalysator zit krijg je deze foutcode ook

metalhead123456 (0), 2 jaar geleden

Ok dan zal ik even opzoek naar waar het gebrom nou daadwerkelijk weg komt.....
Dys als iknhet goed begrijp kun je beter een orginele katalysator eronder zetten dan een aftermarket?

metalhead123456 (0), 2 jaar geleden

Maar hie weet ik nu wrlke katalysator ik precies moet hebben zijn echt heel veel verschilen in.

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Dealer verkoopt originele. Die zijn dan wel duurder, maar gaan ook veel langer mee.
Een 2e handse bij een sloop valt te overwegen.
Maar eerst die brom laten onderzoeken.

metalhead123456 (0), 2 jaar geleden

Komt goed bedankt voor de info
Ik laat het weten als ik meer weet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.