👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Op vakantie had ik het probleem dat de motor bij fors remmen vrijwel altijd afsloeg of bijna. Bij het minderen van snelheid op de snelweg vanaf 130 km/h sloeg hij bij 80 km/h af. Het probleem zat 'm in een kabeltje dat zorgt voor het doorgeven van de cilinderpositie en dan waarschijnlijk zorgt voor het juiste moment van brandstofinspuiting. Vandaag kwam ik erachter dat ze bij die reparatie een stekker uit de stappenmotor hebben verwijderd. Het stationair toerental was namelijk +/- 200 toeren te laag. Als ik het stekkertje er met draaiende motor weer in stop slaat de motor af. Als ik 'm met stekker erin start is het toerental wel juist, maar bij gasgeven en vervolgens weer gas loslaten slaat de motor weer af. Weet iemand waar ik het probleem moet zoeken?
Ik heb het gasklephuis losgehaald en gereinigd. Zat vol met koolstofaanslag, vooral voor de gasklep. Hij loopt nu weer prima. Stationair 900 en bij gasgeven en loslaten zakt ie weer keurig terug naar 900 toeren. De stappenmotor zelf heb ik niet gereinigd, maar wel de gaskleppositiesensor (was zwart ipv rood).
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
Ik heb het gasklephuis losgehaald en gereinigd. Zat vol met koolstofaanslag, vooral voor de gasklep. Hij loopt nu weer prima. Stationair 900 en bij gasgeven en loslaten zakt ie weer keurig terug naar 900 toeren. De stappenmotor zelf heb ik niet gereinigd, maar wel de gaskleppositiesensor (was zwart ipv rood).
21 jaar