Mijn auto draait normaal ALTIJD aan 80 graden. Ik heb hem nu zo'n 5,5 jaar en hij is nooit of te nooit boven die 80 graden geweest.
Begin juli merkte ik ineens op dat die naald op 90 graden stond. Het was wel 30 graden buiten toen, maar toch... ik vond dat precies niet nodig dat hij daarvoor zo "warm draaide".
De ventilator sloeg constant aan en af. Ik zag de naald ook echt zakken en stijgen, soms al schokkend zo.
Dus, nr de garage geweest, hebben hem uitgemeten en de kleine weerstand bleek stuk. De vervanging onmiddellijk laten uitvoeren, maar het probleem is dus niet opgelost ! Nog altijd zit die naald te switchen tussen de 80 en de 90 graden, ventilator draait bijna constant.
Ben vandaag dus terug nr de garage geweest, heb daar 2u zitten wachten en dan komen ze mij vertellen dat ze geen probleem vinden. De kleine weerstand doet het nog...
Als ik zeg dat die auto nooit meer den 80 graden maakt, dan mag ik mij toch wel zorgen maken dat die nu ineens tot 90 gaat ??
Die van de garage zeiden dat 90 graden doodnormaal is, zelfs 97, zo "juist niet kokend" is heel goed, dat is zelfs beter dan maar 80.
Maar waarom stond de mijne dan altijd pil op 80 ?????
Kan iemand mij geruststellen of weet iemand wat het probleem hier kan zijn ? Alvast bedankt !!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De temp meter hoort 90°C aan te geven(werkelijkheid is je koelwater temp boven de 100°C),... lijkt wel of je theremostaat niet helemaal correct functioneerd.
?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar