close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307 2004: Raam bestuurderszijde naar beneden gevallen?

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: RFN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Vandaag deed mijn vriendin het portier van de bestuurderszijde dicht en hoorde volgens haar idee wat vallen. Het raam aan de bestuurderszijde stond ongeveer 3 centimeter open.
Ze wilde dit het dichtdoen met de electrische bediening maar raam reageerde niet.
Toen deed ze het raam een stukje naar beneden. Dat ging nog wel. Toen weer naar boven maar volgens haar ging het raam niet naar boven maar langzaam naar beneden. Knop losgelaten van de electrische bediening en raam zakte helemaal weg.
Dus met open raam naar huis gereden.
Ik heb de Deurbekleding verwijderd en zag links onderin een boutje en een moerrtje losliggen met een plastic rond plaatje. Zoals ik kan zien was dat de bevestiging van het raam aan de geleider (twee witte plaatjes die het raam beschermen (en worden via een gat in het raam vastgezet.
Het raam iets opgetild en de beide plaatjes weer gemonteerd en vastgedraaid
Helaas laat het raam zich met geen mogelijkheid sluiten.
Ik had gehoopt het raam even met de hand omhoog te duwen maar dat gaat niet.
Alle andere ramen werken gewoon.
Zou er iets vast zitten? Of is het raam normaal niet omhoog te drukken? Zou de motor vast zitten?

Geplaatst door

marbaz (85)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

controleer zekering(en),
zijn de kabels nog intact en zitten deze vast aan het raam mechanisme?
zit de ruit niet scheef in de geleide rails ? (beide zij kanten),
*Controleren - meten :
voeding stekker van raam-motortje los maken en meten of je 12volt op de stekker meet,
(raamschakelaar bedienen tijdens meten),
raam motor uitbouwen en met aparte 12 volt voeding aansturen,
tandrol (tandwiel) van de raam motor controleren op slijtage, missende tandjes...,

indien de raam motor werkt en de tandrol is nog goed,
dan kun je het beste het gehele raam mechanisme vervangen,
indien de raam motor goed werkt en de tand-rol geen zichtbare slijtage heeft kun je deze hergebruiken op het nieuwe raam mechanisme, (raam mechanisme wordt meestal geleverd zonder raam motor),

ik vermoed dat de tandkrans van het raam mechanisme versleten is,

let er op dat na vervanging van het raam mechanisme het raam opnieuw ingeleert dient te worden,
iv.m. nulstand - open en dicht.

limbra 1520
vip badge

1 jaar

En....,is het al gelukt ?

limbra 1520
vip badge

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.