Peugeot 206 1999: Remslangen Peugeot 206

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GTI

Beste,

Ik ben om mijn Peugeot 206 nieuwe remklauwen/schijven aan het monteren. Nu was er 1 staalomvlochten remslang stuk gegaan, hier dus een nieuwe voor gekocht. Toen ik deze binnen kreeg viel het mij al op dat het draad waar de remslang de klauw in gaat, erg lang was. Ik kwam dus ook niet ver:

Volgens de leverancier kan ik dit gewoon monteren, maar ik heb hier als hobbyist geen goed gevoel over. Wat is jullie mening hierover?

Alvast bedankt.

peugeot206turbo

Geplaatst door peugeot206turbo (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 8 jaar geleden

Als het conische deel gewoon afsluit is dit geen probleem...

peugeot206turbo (0), 8 jaar geleden

Beste Hans, bedankt voor je snelle antwoord.

Maar er moet toch altijd een koperen ring tussen? Hoe kan ik de remslang nu dan helemaal goed vastzetten (straktrekken) zodat hij niet los komt?
Ik stel me voor dat door het sturen de remslang kan gaan bewegen en uiteindelijk los gaat in de klauw.

Hans4040 (310) PRO, 8 jaar geleden

Als je de oude remslang bekijkt, zie je dat daar ook geen koperen ring tussen zat.
De remslang sluit af op het conische deel van de nippel.

peugeot206turbo (0), 8 jaar geleden

Originele remleidingen heb ik niet, er zaten al staal omvlochten remleidingen (met koperen ring) op bij aankoop.
Dan ga ik de boel gewoon monteren en ontluchten.

Misschien ben ik wat voorzichtig Hans, maar het zijn toch de remmen. Dankjewel voor je antwoord.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.