close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206 1999: Remslangen Peugeot 206

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GTI

Beste,

Ik ben om mijn Peugeot 206 nieuwe remklauwen/schijven aan het monteren. Nu was er 1 staalomvlochten remslang stuk gegaan, hier dus een nieuwe voor gekocht. Toen ik deze binnen kreeg viel het mij al op dat het draad waar de remslang de klauw in gaat, erg lang was. Ik kwam dus ook niet ver:

Volgens de leverancier kan ik dit gewoon monteren, maar ik heb hier als hobbyist geen goed gevoel over. Wat is jullie mening hierover?

Alvast bedankt.

Geplaatst door

peugeot206turbo (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als het conische deel gewoon afsluit is dit geen probleem...

Hans4040 1240
badge vip badge

8 jaar

Beste Hans, bedankt voor je snelle antwoord.

Maar er moet toch altijd een koperen ring tussen? Hoe kan ik de remslang nu dan helemaal goed vastzetten (straktrekken) zodat hij niet los komt?
Ik stel me voor dat door het sturen de remslang kan gaan bewegen en uiteindelijk los gaat in de klauw.

Als je de oude remslang bekijkt, zie je dat daar ook geen koperen ring tussen zat.
De remslang sluit af op het conische deel van de nippel.

Hans4040 1240
badge vip badge

8 jaar

Originele remleidingen heb ik niet, er zaten al staal omvlochten remleidingen (met koperen ring) op bij aankoop.
Dan ga ik de boel gewoon monteren en ontluchten.

Misschien ben ik wat voorzichtig Hans, maar het zijn toch de remmen. Dankjewel voor je antwoord.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.