close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Partner: Rijden op lpg

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 - 16V

Ik overweeg de overstap van benzine op lpg G3. De kilometerteller staat momenteel op 50000.

Zijn er mensen die met deze auto of identiekemotor problemen hebben gekregen op LPG ?

Al vast bedankt voor uw bijdrage

8-1-2008

Een ieder, hartstikke bedankt voor onderstaande inbreng.
Zal eens bij mijn dealer langs gaan voor een offerte van een AG installatie of een mogelijke inruil naar een HDi.

Geplaatst door

honda ntv (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

In laten bouwen door een zeer goed bekend staande en erkende lpg specialist.
Volgens mij is de moter zeer geschikt. (hydraulische klepstoters!?).

S. 0

16 jaar

[quote=honda ntv]Ik overweeg de overstap van benzine op lpg G3. ...Zijn er mensen die met deze auto of identiekemotor problemen hebben gekregen op LPG ?

Al vast bedankt voor uw bijdrage[/quote]
Auto op LPG zonder problemen moet nog uitgevonden worden... Over het algemeen heeft een auto op lpg meer problemen dan auto op benzine of diesel, maar o.k.; LPG is een goed alternatief gezien de huidige brandstofprijzen. Over het algemeen zijn de 16V motoren van Peugeot / PSA goed geschikt om op lpg te rijden, maar ga er niet van uit dat je geen problemen zult krijgen.

sel 0

16 jaar

De kwaliteit van de gas instalatie valt of staat bij de kwaliteit van de inbouwer.

oldtimer 0
badge

16 jaar

Moi,
Ik heb ooit overwogen mijn 1.6 16V Kangoo om te bouwen naar LPG. Op zich zal het ook voor de motor van deze Partner geen probleem zijn. Uiteindelijk heb ik echter toch besloten een HDI te kopen. De kosten voor het inbouwen van LPG zijn aanzienlijk, en binnen enkele jaren is de hele installatie afgeschreven. Daarbij komen de extra onderhoudskosten. Als je al deze zaken bij elkaar optelt is inruil tegen een HDI misschien voor u ook een idee? Ik heb er geen spijt van. Maar het is van meerdere factoren afhankelijk. Welk systeem? (Ik kwam uit op het LPi-systeem van Vialle). Inruilwaarde(!)? Al dan niet bijkopen van 3 jaar garantie (weer extra kosten)? Maar ook vermogen/koppel of motorgeluid? En je staat (als je veel rijdt) om de haverklap bij de pomp.
Groet,
Bert

Treb 0

16 jaar

Gas kan heel goed in deze auto, maar peugeot doet niks met vialle.
Als je een installatie in laat bouwen bij deze peugeot zou ik voor Ag gaan.
Dit is ook de installatie die veel ingebouwd word in een peugeot.
Persoonlijk vind ik vialle beter, maar is niet gehomologeerd door peugeot en word daardoor ook niet ondersteunt.

primera p11 0

16 jaar

Het SGI is systeem van AG is inderdaad prima! Als je dat inbouwd zie je die mensen nooit meer terug... Tenzij om elke 60000km het filtertje eens te vervangen...
Vroeger met AG DGI waren veer veel problemen doordat de injector zeer snel stuk ging, maar het SGI systeem van AG blijft gewoon goed werken.

Gehomologeerd wordt het niet. Peugeot doet niks met Vialle, maar Vialle bouwt wel in bij Peugeot. Bij eventuele storingen aan het LPG-systeem ga je toch naar de gasfitter. Of is Vialle af te raden voor een Peugeot? Waarom werkt Peugeot niet met Vialle?
Ik heb me er toendertijds zoveel mogelijk in proberen te verdiepen, en LPi leek me, met name vanwege de vloeibare injectie, het beste systeem. (n.b. het ging toen om een Renault)

Treb 0

16 jaar

Het betekent dat vialle-lpi niet ondersteunt word door peugeot.
Stel dat je een storing in het benzine gedeelte krijgt die voortvloeit uit het rijden op lpg, dan zal de gasinbouwer het op moeten lossen en die zal dat niet kunnen zonder de ondersteuning van peugeot.
Peugeot bied die ondersteuning wel bij teleflex/AG.
Een gasinbouwer zal zeggen dat het allemaal geen probleem is, maar dat is het natuurlijk wel.
Een gasinbouwer kan geen mm uit lezen van benzine, die stuurt je dus naar de dealer en de dealer stuurt je weer terug naar de gasinbouwer.
Want dealer zegt gewoon, storing komt door de verkeerde installatie.
Dan krijg je het kastje muur verhaal.
Ik heb dit soort dingen redelijk veel in mijn omgeving gezien en is ook wel begrijpelijk van peugeot.
Er is een lpg installatie ontwikkeld die goed functioneert in peugeot.
Er is vaak een monteur in het bedrijf die een opleiding gevolgd heeft bij teleflex/AG.
Vaak kunnen ze de installatie ook uitlezen bij een dealer.
Er zijn nog meer fabrikanten in nederland van gasinstallaties, dat zou betekenen dat je op de hoogte moet zijn van tig installaties met bij behorende problematiek.
Vandaar dat peugeot gekozen heeft voor teleflex/AG.
Installatie is goed compatibel met mm van peugeot en kan daardoor storingsvrij fuctioneren.
Wil niet zeggen dat er betere installaties zijn, maar misschien wel meer gezeur of problemen.

primera p11 0

16 jaar

jammer,maar vialle is zo,on mooi systeem.
maar ik zou toch voor het huismerk van peugeot kiezen.

bormie 0
badge

16 jaar

[quote=primera p11]Het betekent dat vialle-lpi niet ondersteunt word door peugeot.
Stel dat je een storing in het benzine gedeelte krijgt die voortvloeit uit het rijden op lpg, dan zal de gasinbouwer het op moeten lossen en die zal dat niet kunnen zonder de ondersteuning van peugeot.
Peugeot bied die ondersteuning wel bij teleflex/AG.
Een gasinbouwer zal zeggen dat het allemaal geen probleem is, maar dat is het natuurlijk wel.
Een gasinbouwer kan geen mm uit lezen van benzine, die stuurt je dus naar de dealer en de dealer stuurt je weer terug naar de gasinbouwer.
Want dealer zegt gewoon, storing komt door de verkeerde installatie.
Dan krijg je het kastje muur verhaal.
Ik heb dit soort dingen redelijk veel in mijn omgeving gezien en is ook wel begrijpelijk van peugeot.
Er is een lpg installatie ontwikkeld die goed functioneert in peugeot.
Er is vaak een monteur in het bedrijf die een opleiding gevolgd heeft bij teleflex/AG.
Vaak kunnen ze de installatie ook uitlezen bij een dealer.
Er zijn nog meer fabrikanten in nederland van gasinstallaties, dat zou betekenen dat je op de hoogte moet zijn van tig installaties met bij behorende problematiek.
Vandaar dat peugeot gekozen heeft voor teleflex/AG.
Installatie is goed compatibel met mm van peugeot en kan daardoor storingsvrij fuctioneren.
Wil niet zeggen dat er betere installaties zijn, maar misschien wel meer gezeur of problemen.[/quote]
Dat is de reden dat ik naar een bedrijf toe ga die en verstand heeft van LPG installaties en verstand heeft van het benzine systeem. Helaas zijn er niet veel van deze bedrijven, sterker nog als ik het hier op problemcar zo zie is dit zo ongeveer de enigste in Nederland.

pieterp9094 0
badge

16 jaar

Als je zo een bedrijf hebt die dat beheerst mag je in je handen klappen.
Ik heb de meest tenenkrommende verklaringen van sommige garages gehoord over relatief eenvoudige storingen.
Het meest stompzinnige antwoord van een bedrijf vind ik nog altijd dat als er een probleem met het gas is dat ze gelijk roepen: de kleppen zullen wel verbrand zijn.
Zonder enig onderzoek of het bekijken van de storing.

primera p11 0

16 jaar

[quote=oldtimer]De kwaliteit van de gas instalatie valt of staat bij de kwaliteit van de inbouwer.[/quote]
Is volgens mij duidelijk genoeg.

oldtimer 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.