Peugeot 607: Rolgeluiden en motorprobleem

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: HDI, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Ik heb 2 tot op heden zeer eigenaardige problemen die waarschijnlijk nooit een oplossing zullen vinden maar ik vraag eventuele getuigenissen of gelijkaardige ervaringen.( Auto heeft probleemloos 260000km gedaan)
1) Motor. Op ong. 5maanden tijd heb ik zo'n 10000km gedaan en heeft zich een vijftal keer een zeer onverwacht verschijnsel voorgedaan met de motor, nl.enkele schokken (vrij hevig) doen zich voor tijdens het rijden alsof de krukas één ofwel enkele malen z'n arbeidsslag mist.(of enkele injecties mist). Maar we rijden gewoon verder….. Het stellen van diagnose in mijn (grote) Peugeot garage brengt enkel een paar foutcodes naar boven die compleet onsamenhangend zijn.(hogedrukpomp, cruise controle defect, water in dieselfilter, tankdop niet gesloten, fout in emissiecontrolesysteem...) Er is bij mij de idee gegroeid dat het hier kan gaan om electromagnetische storing vanwege GSM mast (telefoon, G4 netwerk enz...) Zou dit kunnen?
Graag getuigenis of gelijkaardige ervaring.
2)Rolgeluiden.De auto heeft een vervelend rolgeluid ergens rechts vooraan bij de tractie. Het probleem sleept al lang aan en ik heb reeds nieuwe banden gelegd, een rollager (onnodig) vervangen, voorwiel met achterwiel verwisseld, stuurkogel vervangen...). Het is een wat brommend/kloppend rolgeluid vergelijkbaar met een versleten rollager, dat meegaat met het ritme van het draaiend wiel maar enkel voor rijsnelheden van ong.20 tot ong 70km per uur. Daarbuiten is niets meer te horen.
ook hier graag ervaring of suggestie hoe ik verder kan op zoek gaan. Men zegt mij dat het noch van de aandrijfas (homokineet), noch van het tussenlager kan komen. Vraag blijft dus vanwaar komt het?
Met dank.
Werner

peugeotfan

Geplaatst door peugeotfan (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1715) PRO, 7 jaar geleden

Hogedrukpomp en emissiecontrolesysteem zie ik een verband tussen , qua schokken inhouden dus en even geen verbranding .
Zelfs water in het dieselfilter is hier aan te linken.
Filter is al eens vervangen ?

Rolgeluiden , waarom zouden die niet van een slechte homokineet af kunnen komen ?

harry4203 (465) PRO, 7 jaar geleden

denk ook dat t tussenlager defect is, of eventueel een homokineet.

peugeotfan (0), 7 jaar geleden

bedankt voor de reacties. Het dieselfilter is een klein jaartje geleden vervangen tijdens groot onderhoud.Maar ik zal dat eens openmaken en zien naar water.
Wat rolgeluiden betreft is mij in de garage informeel gezegd dat dat normalitair steeds meegaat met het toerental m.a.w. niet zal weggaan boven de 70 en onder de 20km per uur.Maar ik neem nota van uw bijdrage.Wel heb ik geprobeerd door aan de cardanas te wrikken en te trekken om te voelen of er geen speling te merken is maar dat boeltje lijkt heel solide. Misschien oefen ik te weinig kracht natuurlijk.
Ik wacht graag nog op meerdere reacties.

peugeotfan (0), 7 jaar geleden

I.v.m. schokken in de motor heb ik ondertussen het brandstoffilter afgetapt maar geen druppel water daar.Ook geen luchtbelletjes in het circuit. ook vraag ik me nu af of een mogelijke oorzaak zou te vinden zijn bij de krukassensor of nokkenassensor. Maar ik weet die voorlopig niet te vinden. Motor 2HDI136 DW10BTED4

peugeotfan (0), 7 jaar geleden

tot op heden geen oplossing voor het probleem en sluit dus maar af.
Werner

peugeotfan (0), 7 jaar geleden

Ik verwacht geen verdere reacties meer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum