close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Rondom nieuwe blokken en schijven.

Bouwjaar: 1994

Hallo mijn schijven en blokken zijn op, op de schijven zie je aan randje zitten:(. Nou ben ik op zoek naar nieuwe redelijke goedkope schijven en blokken:), zo kwam ik Autopartsonline.nl tegen:). Alleen het probleem is ik weet niet of ik wel de goede keuze maak (is eerste dat ik het doe:( ).

Mijn keuze (ik gebruik standaard remklauwen):

Technische gegevens van onderdeel 47980
*** Remblokset, Voorzijde 2 wielen ***
Breedte A 95.0
Dikte A 18.5
Hoogte A 50.0
Plaats op auto Front
Aantal 4
Systeem Lucas
Code stekkers F3074 2x
Lengte draden 305

Technische gegevens van onderdeel 26952
*** Remschijfset Voorzijde 2 wiele ***

Diameter 266.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 143.0
Diam. Naafgat 66.0
Dikte 20.5
Min. Dikte 18.5
Qty. Boutgaten Overig 2
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 27.0
-------------------------------------------------------------
Technische gegevens van onderdeel 47691
*** Remblokset, Achter 2 wielen ***
Breedte A 105.0
Dikte A 11.0
Hoogte A 55.1
Plaats op auto Rear
Aantal 4
Montageset1 1125Q
Systeem Bdx/Bosch
Montageset2 1189Q

Technische gegevens van onderdeel 27987
*** Remschijfset Achter 2 wielen ***
Diameter 247.0
Massief/Geventileerd Solid
Diam. Hoed 143.0
Diam. Naafgat 71.0
Dikte 8.0
Min. Dikte 6.0
Qty. Boutgaten Overig 2
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 25.3

306 S16 1994

Geplaatst door

ak73 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als de schijven dun zijn alan..... hoeven ze niet altijd te trillen.

een slijtkraagje op de schijven is normaal, dus meet de schijven eens op kim tra.

en hou 1 ding voor ogen..... je remmen zijn de enige manier om je auto tot stoppen te brengen..... dus nooit bezuinigen op de kwaliteit van de remmen.

arie549 0
badge

18 jaar

een klein kraagje op de schijven wil nog niet zeggen dat ze op zijn kim.

de minimale maat van de schijven staat op de rand van de schijf..... dus even meten is weten.

arie549 0
badge

18 jaar

trilt de auto als je remt.als die trilt moeten er nieuwe op.

flow 0

18 jaar

Als je alleen blokken gaat doen niet te hard remmen op het begin. Blokken moeten zich vormen naar het oppervlak van de schijf. Als je meteen heel had remt kan de schijf plaatselijk verbranden of je blok kan naar zn grootje gaan.

Erwin2907 0

18 jaar

--------------------------------------------------------------------------------
Als je alleen blokken gaat doen niet te hard remmen op het begin. Blokken moeten zich vormen naar het oppervlak van de schijf. Als je meteen heel had remt kan de schijf plaatselijk verbranden of je blok kan naar zn grootje gaan.
---------------------------------------------------------

ook in combinatie met nieuwe schijven geldt: INREMMEN!

en let op: de remwerking is eerst minimaal met nieuwe blokken/schijven.
pas na een paar honderd km is de remwerking optimaal.

arie549 0
badge

18 jaar

Dan zal ik eerst maar kijken hoeveel mm van de schijven over zijn. Op de rand van de schijven?, daar zie ik toch alleen een kraagje. O ja wat is minimale mm voor apk eis?

ak73 0

18 jaar

"Wat is de minimale mm voor de apk eis". Bedoel je dit echt of bedoel je wat is de minimale dikte voor eigen en andermans veiligheid? Of rij je liever kinderen dood met remmen die eigenlijk slecht zijn maar wel aan de apk eis voldoen?
Overigens, minimale dikte meet je op het dunste punt.

oldford 0
badge

18 jaar

indd wcp, zoalg de schijven aan de maat voldoen zijn ze veilig.

die maatvoering staat er niet voor niks op!

arie549 0
badge

18 jaar

Goed ik zal ze effe schuren en kijken naar de maten, o ja Lucas blokken zijn ze beetje redelijk?

ak73 0

18 jaar

Pagid is ook heel goed.

flow 0

18 jaar

Ik zag dat je had geinformeerd bij autopartsonline. Ik heb een 1.4 en heb geboorde schijven van hun gemonteerd. Kan niet merken dat ze beter remmen(ook niet slechter) en wordt gek van het fluitende geluid bij remmen(altijd). Als je vervangt neem dan brembo zoals eerder getipt is. Ik ga ze weer vervangen. Zonde van het geld, maar ik heb er geen lekker gevoel bij.

William12146 0

18 jaar

Ik hoef echt geen sport prestaties ofzo, als ze maar voldoende remmen als standaard schijven en blokken. Ik heb normaal rijstijl dus geen circuit racer:).

ak73 0

18 jaar

lucas blokken is niks mis mee.... voor normaal gebruik prima geschikt.

arie549 0
badge

18 jaar

Hay Kim,ik ga u eens proberen het uit te leggen.Ik heb een nieuw set geventileerde remschijven klaar liggen om dezer dagen te monteren.Het zijn Valeo's.De dikte van de schijf is 2cm dik,dus de ene kant is 7mm en de andere kant ook 7mm en de tussenruimte(ventilatie gedeelte) is 6mm=te samen 2cm.Als je op de kop van de schijf kijkt zie je een uitgeslepen gedeelte(zie foto).Als je daar meet zie je dat de schijf aan(buiten)kant in feite maar 4mm dik is.Dan heb je maar 3mm meer over en denk dat daar het minimum limit is voor ze te vervangen?In de bijsluiter vind ik geen minimumwaarden door fabrikant terug!Hoop dat ik u kon helpen en wat die foto's betreft...handig hé.DUIZEND maal dank daarvoor.Groetjes Mario.http://img353.imageshack.us/img353/8606/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

Kwoot:
Hay Kim,ik ga u eens proberen het uit te leggen.Ik heb een nieuw set geventileerde remschijven klaar liggen om dezer dagen te monteren.Het zijn Valeo's.De dikte van de schijf is 2cm dik,dus de ene kant is 7mm en de andere kant ook 7mm en de tussenruimte(ventilatie gedeelte) is 6mm=te samen 2cm.Als je op de kop van de schijf kijkt zie je een uitgeslepen gedeelte(zie foto).Als je daar meet zie je dat de schijf aan(buiten)kant in feite maar 4mm dik is.Dan heb je maar 3mm meer over en denk dat daar het minimum limit is voor ze te vervangen?In de bijsluiter vind ik geen minimumwaarden door fabrikant terug!Hoop dat ik u kon helpen en wat die foto's betreft...handig hé.DUIZEND maal dank daarvoor.Groetjes Mario.Free Image Hosting at www.ImageShack.us
{kwoot]

100% geleuter, minimum geventileerd is 18,5

Beunhaas 1035
badge vip badge

18 jaar

Wat bedoel je Kees met:100% geleuter?Wil uw uitleg wel eens horen.

waarschijnlijk bedoelt kees 18,5 mm. minimale dikte....

arie549 0
badge

18 jaar

Minimale dikte 18,5 mm.?Heb ze speciaal vanmiddag gemeten met schuifmaat.Totale dikte van de remschijf 20mm.En tussen de twee schijven(ventilatie ruimte) 6mm.
Remschijf
Inbouwplaats links
Inbouwplaats rechts
Inbouwplaats vooras
Tot bj. 11/2001
Ø 266 mm, Remschijfdikte 20,5 mm, Minimale dikte (mm) 18,5 mm, D1= 66 mm, Buitendiameter 266 mm, Nieuw onderdeel
http://valeo.tecdoc.net/valeo/de/E370351...

Hmm ze meten dus gewoon van rand tot rand (inclusief ventilatie gat). Dan moet ik randje van mijn schijven eraf schuren en meten:).

http://img398.imageshack.us/img398/9148/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

ak73 0

18 jaar

Ja de totale dikte van de schijf is exact 20,5mm en de fabrikant heeft een minimum waarde van 18,5mm zoals Kees me vertelde.Zijn ze dunner dan 18,5mm dan moet je ze vervangen.Zal nog deze week als ik mijn oude schijven vervang eens de dikte doorgeven.

Ja is goed ben benieuwd ernaar, misschien ook een uitleg erbij hoe u ze vervangt:). Ik heb het nog nooit gedaan (oops) schaam mode:(.

ak73 0

18 jaar

Ja ik heb een ganse beschrijving gemaakt met foto's voor het vervangen van mijn Citroen Berlingo.Heb hier ook al eens foto's genomen van vervangen van Peugeot 205 remblokken.Ieder merk van wagen heeft een ander systeem van monteren maar het komt op het zelfde neer.Wij hebben hier ook een Opel Corsa-tje en dit is ook gans anders monteren.Als je het weet is het eenvoudig.Ik kan daar foto's van doormailen met enige uitleg als je dat wilt.Stuur eens een foto van de voorkant van uw remklauw dan kan ik zien of 205 en 306 het zelfde is?Zorg eer ge vervangt voor een remontvetter(Break Claener)Ik help u dan verder.Mail me gerust:berlingo2000@skynet.be

205/309 Remconversie naar 306 GTI systeem
http://www.205gti.com/techbrakeconvNL.ht...

Dus ze moeten wel haast hetzelfde systeem hebben, zelf heb ik S16.

ak73 0

18 jaar

het systeem is in principe gelijk.

remmen vervangen is een redelijk makkelijke klus als je enige ervaring hebt......
als je je zelf niet vertrouwt.......niet aan beginnen dan.

remmen kunnen van levensbelang zijn!!!!!

arie549 0
badge

18 jaar

Een beetje handig zijn ja,maar ervaring?Ik heb nieuwe kogellagers laten monteren voorraan door proffesionals en kreeg nadien problemen met schurende en piepende remschijf!!Hun conclusie:Door eens te hard op mijn rempedaal te trappen was zogezegd mijn remschijf van de warmte krom getrokken?Alles vernieuwen was hun antwoord!Heb dat zelf eens nagekeken en zag direct de oorzaak!Door het stuk waar de remschijf op zat af te kloppen om aan de kogellager te kunnen hadden ze een randje aangeklopt.Nauwelijks zichtbaar.Remschijf terug gemonteerd met als gevolg dat ze iets schuin erop zat!Ik heb dat randje eraf geschuurd en alles netjes gemonteerd en probleem was opgelost.Dus....geen kromme remschijf hé.En die hebben al die ervaring!!Vandaar dat ik nu zelf nieuwe ga plaatsen.Maar in jezelf vertrouwen daar ben ik het mee eens.

Bedankt mensen, ik ga zeker weten zelf doem:P, hoe ik ervaring kweken? als ik iets zelf niet doe?:-).

ak73 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.