Hallo,
mijn expert heeft een vermindering van power gekregen de afgelopen tijd (1 jaar, 1,5 jaar) en is meer gaan roken. Ook als de motor warm is rookt hij te veel. Als hij koud is schokt de motor als die stationair loopt en bij vermindering van toeren, gas los, dan schokt hij ook. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
alvast bedankt
Geplaatst door Dombo (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Expert? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
306 cabrio (0) PRO, 17 jaar geleden
Zou de klepspeling kunnen zijn!
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
EGR blijft open staan. Komt wel vaker voor bij de 1900 diesel. Wordt vanzelf erger en kun je hem niet meer starten.
Sytze
harry4203 (465) PRO, 17 jaar geleden
klopt, en de kat gaat dicht zitten. ik ben er alleen nog niet achter of nou eerst de egr stuk gaat en dan de kat dicht slibt, of andersom
306 cabrio (0) PRO, 17 jaar geleden
Deze Expert hoeft geen kat te hebben, ligt aan motortype. (DW8 wel, XUD meestal niet)
Dombo (0), 17 jaar geleden
Wat zou ik hier (zelf) aan kunnen doen?
Den garage had het over dat de verstuivers gereviseerd moeten worden, kan het hier ook nog mee te maken hebben?
sytze (0) PRO, 17 jaar geleden
Dat doen we nooit bij deze dingen in tegenstelling van het afdoppen van de egr. Die staat dan bijna volledig open en de uitlaatgassen monden vol uit in het inlaatspruitstuk! Dat ie dan überhaupt nog kan lopen is een wonder. Afdoppen is het credo. Trouwens ook preventief is dit beter.
Rijdt de peu een stuk soepeler mee. Alleen maar positieve reacties op gehad tot nog toe.
Sytze
Dombo (0), 17 jaar geleden
Hartstikke bedankt Sytze. Ik ga er deze week achteraan.
Dombo (0), 17 jaar geleden
Hoi Sytze of iemand anders die er meer verstand van heeft.
Onze garage man bevestigd dat ons probleem met de egr te maken kan hebben maar hij zegt vervangen i.p.v. afdoppen. Want bij afdoppen moet het gecompenseerd worden.
Toch willen we hem afdoppen. Moet dat aan de uitlaat kant of aan de motor kant of allebei? wij dachten zelf aan de motor kant...
Alweer bedankt alvast