Ik heb hier een peugeot 306 td staan die heel slecht starte en heel erg rookte. Het slechte starten is voor bij na dat ik de kabel van de koud start vervroeger is strakker heb gezet, maar nu rookt hij nog heel erg. direct na het starten is het blauwe rook wat lijkt op olie of teveel brandstof en tijdens het rijden walt die steeds dikke zwarte rook pluimen of tewel roet pluimen. Tandriem is wel aan vervanging toe hij heeft ondertussen 240.000 km gelopen. Zou het kunnen dat de pomp iets van tijd af is? Heeft iemand dit probleem eerder gehad.
Groet Thijs.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
thijs het is mogelijk dat je pomp iets van tijd is maar ik denk eerder gezien je km stand dat je je verstuivers is moet laten testen.
groetjes jan.
heb ik ook aan zitten te denken, is dat een bekent probleem van peugeot?
nee thijs dat dat geld wel zo n beetje voor alle verstuivers dat bij zo n km stand en die klacht het verstandig is ze telaten testen want het zou kunnen dat ze druppelen waardoor er gasolie in de cilinder komt en dan bij de start zie je dus een rook pluim.
groetjes jan.
tip controleer de klepspelling even vaak staan de inlaten veel te krap of vast.
Weet je ook hoeveel de klepspeling mag zijn en is dit makkelijk aftestellen?
thijs controleren is niet moeilijk stellen wel want dat gaat met vulplaatjes en dan moet de nokkenas eraf dus dit moet je precies doen.
de klepspeking is 0,20 voor de inlaat en 0,40 voor de uitlaat.
als ze bij de inlaat ruimer zijn en bij de uitlaat is dat niet erg maar krapper wordt gekker zeker als je onder de 0,10 en 0,30 komt.
groetjes jan.
Dan hoop ik maar dat ze goed staan maar zal ze ieder geval contoleren.
bedank voor de informatie.
Groet Thijs
jan, de klepspeling van een diesel is in 15,en uit30.
heb vanmorgen de verstuivers gecontroleerd waren allemaal in orde en met de verstuivers eruit kon je goed zien of de gloeibougies ook gloeiden. Gloeibougie van de 3e cilinder deed niks draai ik hem eruit blijkt dat het stiftje afgebroken is dus die ligt nu ergens in de cilinder te rammellen probleem dus gevonden.
Groet Thijs
ik heb hier het zelfde probleem, hoe heb je hem eruit gekregen.
Kop eraf ??
Afz. Orlando
[quote=laurens6453]tip controleer de klepspelling even vaak staan de inlaten veel te krap of vast.[/quote]
Het gaat hier over een XUD, daarvan verloopt de klepspeling vrijwel niet.
Ik heb er 1 gehad, bijna 300000 km zonder klepppenstellen, liep nog prima....
hangt er van af hoe er mee wordt om gegaan ik heb er gahad war ieder 60000 km stellen nodig was daar werd je gelukkig van zeker als er nog een interkoeler op zat.
groetjes jan.
Die intercooler ligt er in 10 minuten af.....
ja dat is zo maar voor dat de kleppen gesteld zijn ben je even verder.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar