close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Slecht aanslaan

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI (RHY)

Af en toe slecht aanslaan (koud erger als warm). Soms ook totaal geen probleem. Er is werkelijk geen peil op te trekken. Als ie eenmaal loopt dan gaat hij als de brandweer. Bij deze auto zijn de volgende zaken al vervangen: Opvoerpomp in de tank. hogedrukpomp met sensor, nokkenassensor (+ luchtspleet afgesteld), krukassensor, ring contactslot, gloeibougies, verstuivers getest (bij bosch dienst, alles volgens specs.), temp.sensor doorgemeten.
De kabelboom schijnt ook wel eens problemen te geven, maar ook hier is niets aan te vinden.
De auto is twee weken bij de dealer geweest maar die kon ook niets vinden. Hier is ook de unit voor startblokkering gewisseld, maar ook zonder resultaat. De brandstofdrukken zouden volgens de dealer goed moeten zijn. Ik heb al andere HDI's bekeken om toch de verstuivers te wisselen, maar die zijn meestal van een ander type. Nieuwe kopen is gezien de prijs geen optie (€400,- p stuk!!!).
Ben ik nou gek, of zie ik iets over het hoofd???
HELLUP! (de jerrycan benzine staat al klaar om hem in de fik te steken!)

Geplaatst door

Fonszarelli (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

toerental sensor op de versnellingsbak

ivo4682 0

18 jaar

Ik neem aan dat je met toerentalsensor op de bak de krukassensor bedoeld? Deze is ook al vervangen.

Fonszarelli 0
badge

18 jaar

Zou de temp. sensor toch ook vervangen, zoiets kun je moeilijk doormeten vindt ik.

Reserve sleutel proberen?

205GTiGriffe 0
badge

18 jaar

De reservesleutel hebben we (uiteraard) ook geprobeerd, zonder resultaat.

Fonszarelli 0
badge

18 jaar

Inmiddels weer een paar maanden verder en een klein stapje verder; De temperatuursensor is intussen vernieuwd>geen effect. Regelmatig gestart met de tester eraan en op een keer sloeg hij niet aan!! Tijdens het aflezen van de meetwaarden zag ik dat de brandstofdruk van 130 bar terugzakte tot maar 7 bar!!!. Hier kan hij natuurlijk nooit op lopen! Ik heb hierna de raildruksensor vernieuwd en zowaar is de storing 4 dagen weggeweest! waarna het probleem weer terugkwam. Ik heb vorige week met de bedrading van de raildruksensor zitten klooien en de stekker schoongemaakt, en hij start weer anders als eerst. Ik ga binnenkort de bedrading maar vervangen en een stekker in de kabel doorsolderen, en maar weer proberen!

Fonszarelli 0
badge

17 jaar

misschien stom,maar de 307 hdi 110 pk heeft soms dit zelfde probleem. daarbij blijkt dat het start toerental te laag is waardoor de ecu de injectoren niet aanstuurt. dit is te verhelpen door er een starter voor zeer koude landen op te zetten, waardoor je een hoger start toerental krijgt!

r visser 0
badge

17 jaar

probleem inmiddels opgelost ???

fw01 0
badge

17 jaar

Het probleem is (sinds kort) opgelost. Na het vervangen en doorsolderen van de raildruksensor geen resultaat. De auto is een tijd bij een Bosch-dienst geweest, en daar kwamen ze tot de conclusie dat het probleem in de brandstofpomp (met bijbehorende druksensoren) zou zitten. Deze is door hun vervangen waarna de storing tijdelijk weg is geweest.
Je raad het al...weer niet aanslaan! Auto terug naar de Bosch-dienst waar verteld werd dat de startmotor de oorzaak was. Door te hoge stroomsterkte zou deze een sterk magnetisch veld geven waardoor de signalen van de inspuiting beinvloed konden worden. Dit probleem komt bij VW ook voor, dus klonk aannemelijk.
Het is niet te geloven maar de auto heeft bij hun een week perfect gestart, en na het ophalen meteen het probleem weer terug!. Toen zelf nog aan het meten geweest en weer geconstateerd dat de hoge druk in elkaar stortte (zoals voorheen).
Het probleem bleek achteraf in de bedrading van de opvoerpomp te zitten. We hebben dit ontdekt door domweg een lampje op de opvoerpomp-stekker te zetten, en dit bleef niet branden als hij niet startte.
We hebben een hele nieuwe pluskabel getrokken (geschakeld over het contact) en de massa direct aan de carrosserie gelegd. Sinds enkele weken is tie weer PERFECT!!!!

Fonszarelli 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.