Temperatuurmeter schommelt maar gaat niet boven de 90 .
Bij rijden staat hij normaal op 90 en bij stationair draaien gaat hij naar beneden . (bv. aan de lichten).
Stinkt ook soms naar verbrand in de auto en wat rook uit motorkap . Wat zou dat kunnen zijn ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je al ondere de motorkap gekeken waar de rook vandaan komt?
Wat voor kleur heeft de rook?
Heb je al gekeken of de koelvloeistof en de olie op pijl blijven?
Je ziet de rook tss. de motor en de radiateur
witte rook
olie en koelvloeistof blijven op peil
4 jaar
Lijkt erop dat er iets op het uitlaatspruitstuk lekt.
Laat je garage er even naar kijken. Misschien is het iets simpels als een klepdekselpakking.
Laatst 2 nieuwe stukken laten vernieuwen van de uitlaat .
Daarna naar de keuring geweest .
Is ongeveer 2 weken geleden .
Zou die terug zijn los gekomen ?
4 jaar
Is van achter de pc natuurlijk niet te zien , laat dit even beoordelen bij de garage waar de reparatie is uitgevoerd .
Waar ruikt het naar? Olie? Grote kans dat pakking tussen oliefilterhuis en motorblok olie lekt. Dit drupt dan op de uitlaat.
Ruikt naar verbrand rubber .
4 jaar
Nog eens goed bekeken . Telkens de auto stationair draait , bv. voor de lichten , komt die verbrande geur in de auto en komt er lichtjes witte rook vanonder de motorkap . Die temperatuur schommeling is zowel bij het rijden als bij het stationair draaien .
In feite is die verbrande geur er al lang maar alleen als ik uit stapte ruikte ik dat en vooral als ik er eens snel mee had gereden .
Ooit al eens aan garagist vermeldt maar die trok toen zijn schouders eens op .
Die auto heeft ook een turbo , daar iets mee te maken ?
4 jaar
Computer laten uitlezen ?
4 jaar
Één blik vanaf de voorzijde onder de auto, desnoods een nacht een schoon stuk karton onder het motorblok, en je weet meer. Ik zeg.... olielekkage waarbij olie op de hete turbo of uitlaat drupt. Het kan ook nog de olieleiding bovenop de turbo zijn, maar daarvoor moet zelfs de motorkap open.
Is hersteld , was een duur grapje alweer .
Vervangen van thermostaat , een leiding van 73 euro , pakkingset kleppendeksel en 8 uren aan gewerkt .
Ik vermoed 4 uren aan gewerkt met 2 man . Kostprijs : 740 euro .
4 jaar
Is die prijs wel normaal ?
4 jaar
Over prijzen gaan wij hier niet discussiëren, die verschillen per bedrijf.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar