close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207 2006: Toeren

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Ik rij nu een paar weken in een Peugeot 207 en ik vind dat ie wat moeilijk op toeren komt wanneer ik gas geef.
Met rijden valt het niet zo op, maar stilstaand ban stationair naar vol gas.
Als ik het pedaal vol indruk, duurt tot ongeveer 3000 rpm wat langer als van 3000 tot max rpm.
Kan dit ook aan het soort van uitlaat liggen?
Er zit een katalysator, dan lange buis en dan een sportdemper onder. Geen idee of dit een duurdere of universeel is. Maakt wel een takke herrie, dus wil die er sowieso vanaf halen.

Geplaatst door

lenny29 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Motor moet eerst op gang komen , het is geen sportwagen natuurlijk , als er verder geen klachten zijn met rijden , en er branden geen lampjes , dan is het wat het is , een originele uitlaat is beter zo wie zo.

Ja, ik ben ook meer van een originele.
Een lichte brom blijft natuurlijk wel mooi, maar heb de auto zo gekocht. (Als 2de goedkopere)
Ik had meer het idee dat de motor verzuipt of te weinig krijgt.
Zo bedoel ik het om maar te zeggen.
En nee, er zijn geen storingen aanwezig.

lenny29 0

4 jaar

Waarom zou je de motor onbelast naar zijn max toerental willen trappen , als er geen klachten zijn , genieten van de auto zou ik zeggen.

Gaat de toeren niet heel snel om hoog niet dat je koppeling het begeeft weet het niet zou kunnen. Welke motor is dat dan

Zag het al staan sorry ja dat is wel normaal bij deze auto’s die oude 207 zijn wat sneller van een 1.6

Zoals ik beschreef is het 1 buis van katalysator tot sportdemper, waar ik doorheenkan kijken.
Ik mis dus ook nog een middendemper!
Kan het ook te maken hebben dat de tegendruk minder is?

lenny29 0

4 jaar

Dat kan , zet er eerst een normale uitlaat onder , maar denk dat je naar iets aan het zoeken bent wat er niet is.

Nee hoor, maar voordat ik honderden euro's uitgeef is het wel fijn om te weten of het überhaupt nut heeft.
Uitlaat was het 1ste waar zelf aan denk, masr misschien weet iemand nog een andere optie wst daar mee te maken kan hebben. 😊

lenny29 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.