Hallo iedereen
Ik heb sinds kort redelijk wat problemen met mijn auto (peugeot partner van 7-8 jaar). Hij is de eerste 4 jaar lang van mijn grootvader geweest en had toen pas 8900km. Nu rij ik er 3 jaar mee en heeft hij er 61000. Een paar maanden terug begon mijn claxon willekeurig af te gaan zonder dat ik eraan kwam. Zekering verwisseld, probleem opgelost.
Een maand later rij ik er al 10 min mee, schakelen geen probleem. Ik stop aan een druk kruispunt, wil vertrekken en ik kon mijn versnellingspook helemaal van links naar rechts bewegen en enkel mijn 3e versnelling vond ik nog. Nog net aan de garage geraakt (waarna ik niks meer had) en die zeiden dat die stang was afgebroken, gelast, 200 lichter en probleem ook opgelost, al vind ik dat het schakelen nu wel vaker kraakt en 'hoekiger' gaat.
Nog geen 2 weken later werkt mijn ruitenwisservloeistof niet meer... Hij zit nog vol (ik had hem nog maar net bijgevuld), maar hij maakt zelfs geen geluid meer (normaal hoor je het pompje draaien). Het heeft natuurlijk enorm gevroren en ik weet nog dat ik op een ochtend vertrok, ze werkten nog en tegen dat ik aan mijn werk aankwam deed het niks meer. Ik dacht eerst dat de vloeistof misschien bevroren was, maar achteraf hoorde ik ook het pompje niet meer draaien.
Dit laatste probleem is dus nog steeds niet opgelost. Hij moet binnenkort toch binnen voor een groot onderhoud, maar de vorige keer hadden ze mij ook gezegd dat het 80 ging kosten en het werden er 200! Dus ik wil weten waar ik mij aan moet verwachten zodat ze mij, als vrouw, er niet makkelijk kunnen 'opleggen' om het zo te zeggen.
Is het trouwens normaal dat er aan een peugeot van nog maar zo weinig km's zoveel mankeert?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan toch wel met de vorst te maken hebben. Als de concentratie ruitensproeiervloeistof te weinig bescherming heeft geboden tegen de vorst, dan bevriest ook de vloeistof in het motortje waardoor deze bij bedienen defect raakt.....of er knalt een zekering, dus eerst even de zekeringen controleren.
Voor de rest vind ik het allemaal wel meevallen wat je nu opnoemt. Het verhaal over een afgebroken (schakel) stang? Vaag!
In 3 jaar ruim 50.000km op de fiets was ook niet alles geweest toch? ;-)
Enig idee welke zekering dat zou kunnen zijn? Want dat vind ik niet onmiddellijk terug...
Ik vind het ook enorm vaag, maar meer info kreeg ik niet (ze waren niet bepaald vriendelijk).
Nee dat is een feit, met de fiets had het lastiger geweest. Maar toch vind ik het bizar dat er op zo'n korte tijd, met zo'n jonge leeftijd qua km's al zoveel misgaat...
11 jaar
Onder de motorkap zit (voor de auto staande) aan de rechter zijde een zwart deksel met daaronder een aantal zekeringen. Op de grondplaat waar de zekeringen in gestoken zitten, staan hele kleine nummertjes met de daarbij behorende zekering. Op zoek naar nummertje F14 en deze zekering van 10 Ampere controleren.
De zekering was doorgebrand! Die vervangen en m'n sproeiers werken weer! Heel erg bedankt voor je advies, dit spaart weer een trip naar de garage uit.
11 jaar
Bedankt voor je terugkoppeling! Volgende winter iets meer concentraat in het tankje i.p.v. mopperen. ;-)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar