Mijn peugeot schakelt slecht naar 1, van 1 naar 2 en van 2 naar 3. Er is veel kracht nodig en de versnellingen gaan met bonk in de versnellin. Als de bak warm is gaat het beter, koud is het een ramp. De dealer heeft de bak gedemonteerd maar er was niets te zien. Toch zijn synchromesen vervangen maar hierdoor is het niet beter geworden. Voor een auto met 35000 km is dit toch niet normaal? Nu is de auto opnieuw bij de garage de dealer heeft bij peugeot NL aangegeven dat ze de bak willen vervangen onder garantie maar krijgen hiervoor geen toestemming. Wie weet wat er nu werkelijk aan de auto mankeert??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nog nieuws Dennis?
Is er al iemand van import of van expertisebureau Tess bij deze auto geweest? Zo niet, dan wordt je door de dealer op een dood spoor gezet en zou ik een andere dealer zoeken. Als dat wel het geval en is je klacht echt ongegrond.sterkte Oldtimer.
afvullen met agip rotra mp 75/90, je zult zien na een tijdje schakelt deze al veel beter.
Er is niemand van een expertise bureau bij geweest. De dealer doet alles om het probleem op te lossen maar tot nu toe zonder effect. Overigens heb ik genoeg referentie materiaal mee naar huis gekregen in de vorm van leenauto's, om te constateren dat anders kan. Zowel 306, 307 als 406 schakelden veel beter als mijn exemplaar. Ook eerdere 306 in mijn bezit was veel beter.
20 jaar
Laat je dealer het schakelmechanisme op de bak eens controleren.
Als ik zo je probleem hoor zou het daar weleens in kunnen zitten.
Toch zal je dealer hulp van buitenaf moeten zoeken als jij niet tevreden bent, en hij het niet kan oplossen. Dat is toch beter dan met verhitte koppen tegenover mekaar te staan.sterkte Oldtimer.
Verhitte koppen is niet mijn stijl. Toch ben ik nieuwsgierig hoe de dealer het oplost. Mijn auto ben ik inmiddels 8 dagen kwijt en verwacht dus ook draconische maatregelen. Toch een nieuwe bak? We zullen zien. Overigens de dealer heeft ook over het schakelmechanisme gesproken. Het blijft ook een k systeem met die stangen; als het gaat gaat het goed maar krijg er niets aan want je bent echt aan de beurt.
20 jaar
Er is een nieuwe versnellingsbak gemonteerd. Schakelen gaat warm goed maar koud blijft het een niet soepel verhaal in 1,2 en 3. IK durf haast niet nog een keer naar de dealer. Ze doen echt alles wat in hun macht ligt. Zoals ik al eerder heb aangegeven dit is niet de eerste 306 waar ik in rij en ik weet dat het niet de meest soepel schakelende auto is die er is maar mijn exemplaar blift de slechtste ondanks een nieuwe bak.
20 jaar
toen de bak vernieuwd werd is er toen ook naar de koppeling gekeken, ik bedoel komt deze wel vrij met schakelen,
blijft de koppeling niet plakken??
schuift deze lekker over de price as?
(2x een bak verv/revisie)mogelijk toch een andere storing!
Er staat een bericht bij alle modellen over het moeilijk schakelen bij koude motor (agir 3) Ik meen me te herrinneren dat je toch een een of ander speciaal vet op de prise as moet smeren,er staat ook een onderdeelnummer bij.
wij hebben hetzefde probleem gehad,met een 306 van t zelfde bouwjaar,en daar was het echt een plakkende koppeling, koppeling vervangen en auto schakelde weer als een zonnetje! (is de koppeling met het vervangen van de bak toen niet vervangen?)
o ja enne de prise as goed smeren. ( wij gebruiken gewoon molycote vet) succes grs walter.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar