Peugeot 306: Schokken tijdens remmen, remschijven vervangen maar probleem bli

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 i

Mijn Peugeot Break 1.8 (LPG) schokt op de achteras tijdens het remmen.
(ook voelbaar in rempedaal)
Tijdens remmen op de handrem treed hetzelfde probleem op.
Vervanging van de achter remschijven + blokken heeft het probleem tijdelijk verholpen maar na
3 maanden is het weer terug (+- 10.000 km).
Het neemt in hevigheid toe.
Inmiddels hulpveren gemonteerd om doorzakken achter door LPG gastank tegen te gaan maar
dit verergert het effect van schokken tijdens het remmen.
Bij krachtig remmen stuiterd de auto tot stilstand.
Ophangrubbers achteras bekeken maar ik zie niet dat deze gescheurd zijn.
Schokbrekers achter niet super maar ook niet defect.

Vooral het feit dat het probleem 2 maanden opgelost was na het vervangen van de schijfremmen
achter duit erop dat de remschijven misschien opnieuw krom zijn.
Wat kan dit veroorzaken in zo'n korte periode ?
Of is er misschien iets anders defect / krom dat dit probleem veroorzaakt ?

Graag advies, ik kan niet elke 2 maanden nieuwe remschijven monteren.

GuusAdriaan

Geplaatst door GuusAdriaan (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

wat vaak gebeurt is dat de achterste remklauwen niet helemaal terug gaan en daardoor aanlopen...met als gevolg weer kromme schijven..

GuusAdriaan (0), 17 jaar geleden

Hoi,

Bedankt voor je reactie.
Zou kunnen dat de remcilinders blijven hangen... auto heeft zeker een half jaar stil gestaan voordat ik heb kocht.
Zelf heb ik echter nooit gemerkt dat de remmen of velgen aan of warm liepen.
Verder lijkt het alsof beide achtewielen stuiteren.
Kunnen remschijven werkelijk zo snel krom trekken door remcilinders die blijven hangen ?

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Guus, weet jij zeker dat je geen trommels achter hebt? Dan klopt het verhaal helemaal, met schijven moet het wel heel erg zijn als die achter voor zoveel tumult zorgen. Trouwens, mocht je wel schijven hebben waarvan de klauw niet vrij komt dan kun je dat meteen voelen doordat het wiel behoorlijk warm moet worden.

Sytze

GuusAdriaan (0), 17 jaar geleden

Sytze,
Bedankt voor je reactie en hulp.
Echter ik weet wel het verschil tussen trommel en schijfremmen.
Achter heb ik schijfremmen en deze heb ik al een keer vervangen.
Ik vind het echter ook raar dat de auto zo stuitert bij het remmen.
Ik weet niet of de achteras bij een Peugeot 306 Break interne rubbers heeft die indien kopat dit effect kunnen veroorzaken.
Verder was het probleem ongeveer 10.000 km weg na het vervangen van mijn achterschijven.
De auto heeft er al wel 2 ton op zitten dus misschien is het een bekend 306 Break probleem.

mvg, Guus

205GTiGriffe (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik zou idd de klauwen eens nakijken op gangbaarheid.

Verder heb ik laatst nog een 306 break op gas gehad in de garage, deze had de achteras versleten. Dit kon je ook zien aan de stand van de wielen. 1 wiel stond veel dichter tegen de carroserie aan scheef dus. Hier is een andere as onder gezet.
Deze had trouwens trommels achter.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Achteras is wel degelijk een kwaal bij de 306.

Sytze

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.