Hallo,
Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven want ik word helemaal gek van deze wagen.
Het volgende is het probleem, als ik de auto sochtends start. dan gaat deze direct naar 2000rpm. hij valt even later rustig terug naar ong 1200, Als ik dan weg wil rijden en dus gas geef gaat die weer direct naar 2000 en blijft hier weer even op hangen en gaat langzaam weer terug.Ook stinkt hij erg naar benzine bij koude start. (Je hoeft maar een heel klein sneu tikje te geven en hij springt op 2000 toeren), goed terugvallen naar ong 900,1000 doet die alleen alstie echt helemaal warm is. hij blijft anders gewoon een tijd janken op 1200,1300rpm.
Nu heb ik het volgende gedaan zonder resultaat:
nieuwe Stappenmotor gemonteerd
nieuwe Bougies gemonteerd (de orginelen)
Nieuwe luchtfilter gemonteerd
Het gasklephuis geheel eraf gehaald en schoon gemaakt.
Alle stekkers die ik kon vinden er even af gehaald en ingespoten met wd40.
massa punt schoon gemaakt.
Dit alles heeft dus niet mogen baten en ik word er nettergek van, als hij eenmaal warm is wil die ook weleens uitvallen. Of op een contante snelheid lopen stoten. Daarna wil die wel altijd welweer meteen starten..
Nu heb ik hem laten uitlezen bij de dealer en hij gaf aan dat er iets was met (weet niet zeker als dit klopt) maar iets met benzineklep ofzo ?. iig een kastje met 2 slangen aan de 1ne kant en 1 aan de andere kant en een stekker die weer naar de computer loopt. Als ik het goed begreep een soort overloop. Nu zou er een nieuwe voor me worden besteld. En tijdelijke oplossing was dan een slangetje loshalen en daar een boutje in proppen. Als deze vervangen zou worden dan zou die benzine lucht weg zijn, alleen als de problemen ook weg zouden zijn, dat wist hij ookniet.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
alvast bedankt,
Mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je bedoelt het aktieve koolstoffilter. Dat kan inderdaad te maken hebben met de bezinelucht. Is het vaatje gescheurd? Dan kan je motor valse lucht trekken, en jou problemen veroorzaken.
Als je inderdaad met een bout het slangetje dichtmaakt dat naar je motor loopt, kan het zijn dat je problemen weg zijn.
Bedankt voor de snelle reactie, kan dit ding er ookwat mee temaken hebben dat de auto een ratelent/tikkent geluid geeft bij een constante snelheid is dat namelijk goed te horen. Tis net een grasmaaier.
17 jaar
Dat tikken/ratelen heeft waarschijnlijk een andere oorzaak. Iets mechanisch.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar