close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: Motor slaat soms niet aan, geen vonk.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo,

Het is een 106 1.1 van 1998 met 206.000 km.

De motor slaat soms niet aan. (op benzine)

Ik heb het hoofdrelais al vervangen (gebruikte gemonteerd)

Toerental signaal gever schoon gemaakt.

De benzinepomp loopt wel, maar GEEN ontsteking.

Na een aantal keer proberen heeft hij weer vonk en doet hij het weer.

Wie heeft ervaring met dergelijke Peugeot problemen

Geplaatst door

Ruud10608 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

antennering start-ondrbreker?

320 0

17 jaar

Werkt de startonderbreking niet op de benzinepomp dan?
Want de benzinepomp werkt wel.

Ruud10608 0

17 jaar

al de andere sleutel geprobeert?

bij mijn 406 had ik ook zo'n probleem. sleutel eruit en erin en weer rijden...
verder ook nooit problemen gehad.
zover ik mij kan herinneren deed de pomp het in dit geval wel; ik start nl. pas als de pomp niet meer "zoemt" .
verder zou ik in ieder geval de massa-punten checken.

verder zou ik het even niet weten; loopt de motor na het starten prima?

misschien de bdp=gever?

320 0

17 jaar

De andere sleutel al geprobeert, geen verschil.

Als de motor loopt, meestal doet hij het wel, dan loopt hij goed.

Massa aansluitingen controleren had ik ook al aan gedacht, zal ik doen.

O,ja, kan het ook de bobiene zijn, of doet hij het dan helemaal niet meer?

Ruud10608 0

17 jaar

wanneer heb je de problemen?

warm/koud?

320 0

17 jaar

Maakt niet uit, komt zowel warm als koud voor.

Weet je of de bdp gever en de Toerental signaal gever (zoals de ANWB het noemt) de zelfde sensor is?

En weet iemand of de ECU massa krijgt via de behuizing of via een draad?

Ruud10608 0

17 jaar

is dezelfde.

320 0

17 jaar

Ik denk dat ik morgen maar even zo'n sensor op de sloop haal.

Ruud10608 0

17 jaar

je zou het kunnen proberen.

320 0

17 jaar

Inmiddels ontdekt dat als hij niet aan wil slaan, de bobine geen stroom krijgt.
Hij krijgt dan nog wel stroom bij het op het contact zetten, maar niet bij het starten.

En ik heb gemeten dat de bobine helemaal geen stroom krijgt als ik het hoofd relais afkoppel en wel stroom krijgt bij het op het contact zetten, maar niet bij het starten als ik het BDP-sensor loskoppel.

Mijn conclusie is om eerst de BDP-sensor te vervangen.
Deze kon ik gisteren niet vinden (nieuw of gebruikt), ik laat nog weten of het geholpen heeft.

Ruud10608 0

17 jaar

Ik kan mijn BDP sensor helemaal niet vinden. Gaat hier om een 106 XR van 1992. Misschien weet iemand dat hier? Of zit hij verscholen achter de distributiekap?

Even voor Jonas;
De BDP sensor zit op de versnellingsbak gemonteerd.
Aan de voorkant, bij het vliegwiel.

Maar verder over mijn 106.
Een nieuwe BDP sensor gemonteerd, maar de auto wil nog steeds een soms niet aanslaan.

Ik denk nu aan de startonderbreker.
Weet iemand of de startonderbreker alleen zorgt dat de bobine geen spanning krijgt, of blokeerd hij ook de spanning naar de benzinepomp? (als hij niet aanslaat doet de benzinepomp het wel, maar krijgt de bobine geen spanning) Weet iemand van de professionals dat? Nog ander ideeen wat het probleem kan zijn?

P.s. Als hij niet aanslaat dan had de bobine wel spanning bij het op contact zetten. En kan ik het kastje van de startonderbreking onder het stuur zomaar afkoppelen (contact af natuurlijk), om hem te controleren?

GRAAG REAKTIE'S

Ruud10608 0

17 jaar

Nog even een reaktie.

Het probleem is opgelost, "320" had gelijk het was de antenne van de start onderbreker.
Deze zit om het contactslot en die kun je gewoon zelf vervangen.
Nog even over de benzinepomp, als ik hem op contact zetten deed de pomp het wel, maar op het moment van het startprobleem waarschijnlijk niet. (omdat volgens mij de bobine en de benzinepomp door de startonderbreker onderbroken worden) Ik heb het niet meer gemeten, omdat ik er vrij zeker van was dat het de antenne van de startonderbreker was.

Dus heb ik die vervangen, probleem opgelost.

Ruud.

Ruud10608 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.