[quote=oldford]Als het CO percentage rond de 0,5% ligt, dan is de afwijking wel wat meer dan 0,07%.
Op toeren mag je 0,2% CO hebben. Stationair zou het dan zelfs GEEN afkeur zijn (op LPG).
Geef eens de werkelijke waardes weer en stop met de cryptische omschrijvingen.[/quote]
Hij schommelt tussen de 0.40 en 0.50, zowel op toeren als stationair. Stationair komt hij er inderdaad door heen ja, maar daar heb je weinig aan als dat op toeren niet zo is.
De RDW is er vooral onduidelijk mee, maar de keurmeester hanteert gewoon >0.30 = afkeur. Daar zit hij minimaal 0.07 boven.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Zit hier met een raadsel, een 206 die bij warme motor blijft schommelen tussen de 650 en 1100 toeren. Koud gaat hij netjes naar 700. Ook is de CO 0.07% te hoog voor de APK. DIt zowel op LPG als op benzine. Geen foutcodes via OBD, ben nog aan het wachten op een PP2000 scanner.
Wat is er al gebeurd:
Gasklep schoongemaakt en opnieuw ingeleerd
Nieuwe bougies
Andere bobine
Andere temperatuursensor
De omschrijving "Ook is de CO 0.07% te hoog voor de APK." vind ik wat vreemd, want dat kan niet.
Je mag stationair 0,5% Co hebben, waarbij het 2e cijfer achter de komma niet meedoet.
0,57% Co op de meter is dus goedkeur, pas bij 0,60% of meer volgt afkeur en dat is dan 0,1% te hoog.
Je hebt LPG en dat is de hoofdbrandstof, dus daar moet op gemeten worden, niet op benzine.
Wat zijn de excacte waardes van de meting, dus CO, CO2, O2, HC en lambda getal?
[quote=oldford]De omschrijving "Ook is de CO 0.07% te hoog voor de APK." vind ik wat vreemd, want dat kan niet.
Je mag stationair 0,5% Co hebben, waarbij het 2e cijfer achter de komma niet meedoet.
0,57% Co op de meter is dus goedkeur, pas bij 0,60% of meer volgt afkeur en dat is dan 0,1% te hoog.
Je hebt LPG en dat is de hoofdbrandstof, dus daar moet op gemeten worden, niet op benzine.
Wat zijn de excacte waardes van de meting, dus CO, CO2, O2, HC en lambda getal?[/quote]
0,17% te hoog dan. In ieder geval 0.07% te hoog om goedgekeurd te worden.
De rest viel binnen de limieten, o2 0.6x, lambda rond de 1. Ga maandag nog een keer langs en zal dan alle waardes opschrijven.
5 jaar
Begrijp ik je goed dat je zegt dat de CO waarde op LPG bij stationair 0,67% was? En op benzine 0,47% CO bij stationair?
Schrijf maandag ook alle waardes op bij de meting op toeren. Misschien is daar nog een conclusie uit te trekken.
Wat is de km stand? Ik vermoed de katalysator op zijn einde.
[quote=oldford]Begrijp ik je goed dat je zegt dat de CO waarde op LPG bij stationair 0,67% was? En op benzine 0,47% CO bij stationair?
Schrijf maandag ook alle waardes op bij de meting op toeren. Misschien is daar nog een conclusie uit te trekken.[/quote]
Stationair kwam hij volgens mijn net onder de 0,5, maar op toeren komt hier geen verschil in.
[quote=j@n-willem]Wat is de km stand? Ik vermoed de katalysator op zijn einde.[/quote]
Ruim 2 ton. Dacht eerst ook aan de kat maar dat zou toch geen effect op het toerental moeten hebben?
5 jaar
Als het CO percentage rond de 0,5% ligt, dan is de afwijking wel wat meer dan 0,07%.
Op toeren mag je 0,2% CO hebben. Stationair zou het dan zelfs GEEN afkeur zijn (op LPG).
Geef eens de werkelijke waardes weer en stop met de cryptische omschrijvingen.
RDW is volgens mij niet onduidelijk, zie aanvullende eisen artikel 42 lid 1, punt b:
0.2 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 2002, waarbij de lambdawaarde moet liggen tussen 0.97 en 1.03;
Zie ook dit schema: http://www.autoadviezen.nl/Downloads/Sja...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar