Beste mensen,
Allereerst wil ik even zeggen dat ik deze vraag ook op de citroen pagina geplaatst heb, gezien het eigenlijk een Berlingo betreft, maar ik begreep van de garage dat dit eigenlijk 2 dezelfde auto's zijn. En dat het best kan zijn dat iemand met een peugeot het antwoord wel weet.
Mijn auto begint (onafhankelijk van het toerental) bij ca. 60 km/u stevig van links naar rechts te schudden. Ik heb er twee garages na laten kijken (de citroen dealer en een andere) en beide kunnen niet met absolute zekerheid zeggen wat het is. Beide denken dat het misschien een as is, maar motorsteunen werden ook genoemd, gezien de rubbers een ongelijke slijtage vertonen. Alhoewel een ander van dezelfde garage dat onwaarschijnlijk achte.
De auto schud alleen bij het gas geven. Wanneer er bij dezelfde snelheid de koppeling wordt ingetrapt verdwijnt het schudden. Of je nu in zijn 3 of in zijn 4 rijd, het schudden begint bij ca. 60 km/u en stopt bij ca. 80 km/u.
Het meest waarschijnlijk wordt dus iets met de aandrijving geacht. Ik hoop dat hier iemand het probleem herkent en weet wat er tegen gedaan kan worden. Ik ben zelf niet echt technisch, maar kom hier terecht omdat die garage dat aanrade, gezien zij het ook niet wisten.
Bedankt,
Roy.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meestal zijn dan de binnendste homokineten van de aandrijfassen versleten,maar bijna altijd voel je het geschud wel in iedere versnelling bij gasgeven,zeg maar op het toerental waarbij de motor het meeste koppel levert.
Ricky
nee, het is alleen bij een vaste snelheid bij gasgeven, in zijn 1 en 2 kom je maar moeilijk boven de 60 km/u dus merk je niks
Roy
17 jaar
Ik ga voor de binnendste homokineten versleten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar