auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 306 1999: servopomp vervangen slangklemmen

Bouwjaar: 1999, Motorcode: RHY/DW10TD, Motorinhoud (cc): 2000

De stuurbekrachtigingspomp is defect. De keering is eruit , geeft een schrapend geluid en op de as zit speling . Nu wil ik die vervangen maar ik zie van die vreemde slangklemmen erop zitten aan de lagedruk zijde. Ik dacht dat ik alle soorten klemmen wel had gehad tot nu toe maar dit systeem ken ik niet.

Hoe die slangen eraf krijgen zonder die te beschadigen?

Geplaatst door

sjaak14 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Maak ze eerst goed schoon dan zie je wel hoe het systeem er van werkt.

Met behulp van een nijptang kun je ze zo open maken dat ze weer bruikbaar zijn.

Anders gewoon vervangen.

Succes.

Punt 65
badge

7 jaar

Afknippen en gewone slangklemmen gaan gebruiken.

Hans4040 1435
badge vip badge

7 jaar

Dank heren. Hans, bedoel je de slang afknippen bij de klem? Worden de slangen dan niet te kort of gaat dat wel goed?

sjaak14 0

7 jaar

Nee, ik bedoel de klem doorknippen...of slijpen met een kleine slijptol

Hans4040 1435
badge vip badge

7 jaar

Dat zeg ik, gewoon met een tang openen. !

Succes.

Punt 65
badge

7 jaar

Die tip met de nijptang was een goeie. De slangen zijn er af zonder de klemmen te beschadigen. Echter wat een gedoe met die onderste bout op 6 uur waarmee de pomp vastzit. Ik hem eruit gekregen met veel geduld en de pomp vervangen maar erin wil niet.
Je hebt er geen zicht op en je kan er niet bij omdat de poelie in de weg zit. Airco leiding en nippel die in de weg zitten maakt het er ook niet makkelijker op. Heeft iemand nog tips, of zijn de twee bouten die erin zitten ( één voor en één achter) voldoende om de pomp op zijn plek te houden?

sjaak14 0

7 jaar

Het is gelukt. Ook de onderste bout zit met veel gepiel nu op z'n plek.De truc was om deze met een dopsleutel erover met de hand eerst een stukje in te draaien. Het volledig vastdraaien kan daarna met een inbus maat 6 .

sjaak14 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.