De stuurbekrachtigingspomp is defect. De keering is eruit , geeft een schrapend geluid en op de as zit speling . Nu wil ik die vervangen maar ik zie van die vreemde slangklemmen erop zitten aan de lagedruk zijde. Ik dacht dat ik alle soorten klemmen wel had gehad tot nu toe maar dit systeem ken ik niet.
Hoe die slangen eraf krijgen zonder die te beschadigen?
Geplaatst door sjaak14 (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
Punt (35) PRO, 7 jaar geleden
Maak ze eerst goed schoon dan zie je wel hoe het systeem er van werkt.
Met behulp van een nijptang kun je ze zo open maken dat ze weer bruikbaar zijn.
Anders gewoon vervangen.
Succes.
Hans4040 (330) PRO, 7 jaar geleden
Afknippen en gewone slangklemmen gaan gebruiken.
sjaak14 (0), 7 jaar geleden
Dank heren. Hans, bedoel je de slang afknippen bij de klem? Worden de slangen dan niet te kort of gaat dat wel goed?
Hans4040 (330) PRO, 7 jaar geleden
Nee, ik bedoel de klem doorknippen...of slijpen met een kleine slijptol
Punt (35) PRO, 7 jaar geleden
Dat zeg ik, gewoon met een tang openen. !
Succes.
sjaak14 (0), 7 jaar geleden
Die tip met de nijptang was een goeie. De slangen zijn er af zonder de klemmen te beschadigen. Echter wat een gedoe met die onderste bout op 6 uur waarmee de pomp vastzit. Ik hem eruit gekregen met veel geduld en de pomp vervangen maar erin wil niet.
Je hebt er geen zicht op en je kan er niet bij omdat de poelie in de weg zit. Airco leiding en nippel die in de weg zitten maakt het er ook niet makkelijker op. Heeft iemand nog tips, of zijn de twee bouten die erin zitten ( één voor en één achter) voldoende om de pomp op zijn plek te houden?
sjaak14 (0), 7 jaar geleden
Het is gelukt. Ook de onderste bout zit met veel gepiel nu op z'n plek.De truc was om deze met een dopsleutel erover met de hand eerst een stukje in te draaien. Het volledig vastdraaien kan daarna met een inbus maat 6 .