Motor slaat vaak koud niet aan. Manco is maar zo plots ontstaan.
Gloeibougies zijn/waren goed, er komt spanning tijdens gloeiperiode, kleppen reeds gesteld, stopklep vernieuwd. Ook daar komt spanning op.
Het is een kwestie van brandstof want bij weigering komt er wel een reactie wanneer startpilot ingespoten wordt.
Na 1 keer gelopen te hebben de hele dag geen probleem meer.
Iemand nog een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je extra gas geeft tijdens het starten doet hij het dan wel.
is de timing al gecontroleerd.
is de druk tijdens het starten al gecontroleerd,
Vaak last van lucht in het systeem, minuscule lekkage waardoor diesel terugloopt gedurende de nacht/koude start
Heren, dank voor de reacties
De timing is goed. De paspennen vallen zo op hun plek. Soms slaat de motor koud wel goed aan. Direct met de 1e klap al.En meteen op 4 cilinders. Trekt dan ook goed. Niks mis mee dan. Normaliter zijn het ook probleemloze motoren.
Slaat de motor niet aan, dan is het 20 meter trekken en slaat dan alsnog aan.
@marcel: maar met teruglopende brandstof zou de motor in 1e instantie toch even een teken van leven geven of zie ik dat dan verkeerd? De pomp en de inspuitleidingen zitten dan toch nog vol?
Klepspeling is een bekend punt bij deze auto's.
Met als gevolg slecht starten.
@hierboven
als je de eerste bericht leest van de topic starter dan zie je dat de klepspelling al gecontroleerd is en afgesteld is.
heeft de 3 belangrijke punten al gedaan, kleppen gesteld, gloeibougies getest, stopklep vervangen
verder zou je inderdaad verwachten dat met lucht je een reactie moet voelen, als het in het ergste geval zoveel lucht is dan de verdeelpomp alleen lucht pompt, dan zal de motor zeker niet starten lucht kan hij namelijk samenpersen zonder een serieus druk op te bouwen.
dan zal hij ook niet lopen en totaal geen reactie geven.
dacht uit mijn hoofd dat de verstuivers open gaan bij 100bar (of 150bar) door de lucht kan hij de juiste druk niet halen en dus spuit de verstuivers ook niks in.
als je doorstart doet hij dan totaal niet aanslaan, doet hij op dat punt alleen aanslaan als je een keer met startpilot hebt ingespoten. als dit zo is dan kun je makkelijk controleren.
je start en als je weet dat hij niet aanslaat dan even de diesel systeem ontluchten en nogmaals proberen, dan met iemand achter de stuur die dan doorstart zodat lucht weg gespoten kan worden waarna hij direct aan moet slaan
of je ontlucht hem voor je start en kijkt of dit helpt
Auto 24 uur buiten gestaan en natuurlijk vanmorgen met de 1e slag goed aanslaan...............Als je bij de dokter bent, is de pijn blijkbaar over. Nog maar eens een paar dagen afwachten en proberen.
de lucht balg wilt wel eens lucht pakken en dat hoefd niet elke keer. complete leiding vervangen set van 2.
Dank voor je reactie, Apalracer , maar wat bedoel je met de "luchtbalg"? Het handpompje?
Auto weer 3 dagen gestaan en geen probleem: gloeien> starten> aanslaan...........
[quote=Averdonk]Dank voor je reactie, Apalracer , maar wat bedoel je met de "luchtbalg"? Het handpompje?
Auto weer 3 dagen gestaan en geen probleem: gloeien> starten> aanslaan...........[/quote]
dat bedoeld hij idd, maak ik als hulpverlener ook méé.
Probleem is opgelost. Nieuw filterhuis gemonteerd met het handpompje.
Bedankt voor het meedenken.
bedankt voor je feedback
gr marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar