goedemorgen
na van de zomer problemen met de koelvloeistof te hebben gehad , 3 kopakkingen in 4 week , heeft de garage er een turbodiesel in gebouwd
met alle aanpassingen etc
nu is het zo , dat de auto koud goed start /aanslaat
als de motor goed op bedrijfstemperatuur is moet je minimaal 15/20 seconden starten voor dat ie aanslaat
motor loopt overigens goed , gebruikt geen olie o.i.d , en heeft voldoende vermogen etc
alleen de warme start is een ramp , de accu kan het nog steeds net redden
wie weet waar ik het moet zoeken ?
bvb dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo suzuki 1.3
Als jij mij uitlegt hoe jij in 4 week tijd 3 koppakkingen verslijt, zal ik je haarfijn uitleggen wat je probleem is, werk ruim 35 jaar in peugeot, veel ervaring, maar heb dit nog nooit gehoord of meegemaakt.
Cheers hans.
hoi , goedenavond
de eerste keer , defecte koelfan v/d radiateur in de file
de 2e keer kop gescheurt /weer druk in het systeem
3e pakking , nog ergens druk opbouw van onder uit het blok , waarschijnlijk onderblok ook ergens gescheurt
de 3e was met een gevlakte , en afgeperste kop uiteraard , kop was dus okay
heb de kop er wel weer afgehaald , koppakking was/had ook geen lekkage sporen
vandaar td blok nu
15 jaar
ALs de motor overhit is dan laat je toch standaart de kop vlakken + afpersen ... Ok scheur in onderblok kan gebeuren maar dan krijg je hem ook niet ontlucht door dat er lucht in blijft komen ...
hoi , kreeg hem wel ontlucht hoor , dmv colafles op de radiateurdop ,als de motor maar bleef lopen , ging het wel goed , ook de temperatuur was okay
alleen , bij het afzetten , liep er veel koelvloeistof uit de overloop weg , peil was altijd wel okay hoor , zeker niet te hoog
15 jaar
Verbeek sloeg de koelvin ook in op de hoge stand? tijdens ontluchten?
jazeker hoor , de motor , was idd goed op temperatuur /de fan draaide op de hoge stand
15 jaar
Controleer de retourslangetjes van de verstuivers eens, net zoals de slangen en aansluitingen bij het brandstoffilter en pomp, Als hij ergens valse lucht trekt, kan het starten ook moeizaam gaan, daarvoor hoef je nog geen lekkage te hebben.
Gr Stefan
15 jaar
goedenavond ik zal de slangen etc kontroleren . maar , dan zou je toch met de koude start ook problemen moeten hebben ?
of heb ik dat mis ?
15 jaar
Het hoeft niet altijd zo te zijn, maar als hij valse lucht trekt kun je zomaar de gekste dingen krijgen..
Gr Stefan
15 jaar
okay , bedankt , ik ga alles controleren morgen
weet iemand toevallig ook de klepspeling van een 1.9 td blok ?
gr anne
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar