Peugeot 307: slecht lopen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Na koude start loopt en aanslaan secundaire luchtpomp loopt de motor enkele seconden goed, vlak voor dat de secundaire luchtpomp uitgaat begint de motor te bokken, het bokken is alleen staionair waar te nemen en wordt steeds heftiger, op het laatst lijkt het wel of deze op 3 cilinders loopt, totdat de motor op bedrijfstemperatuur is daarna is alles ok. Auto loopt goed warm en koud, niet inhouden o.i.d.

Storingen uitgelezen en storing in uitlaatgas samenstelling, katalysator vervangen omdat deze leeggehaald was, lambda achterde kat vervangen omdat deze de schroefdraad verloren had en dus los zat, storing weg en blijft weg. Maar klacht blijft.

Auto bij dealer geweest en daar is de secundaire luchtpomp vervangen, geen effect.......en men weet het niet meer.

Heb zelf slang tussen gasklephuis en klepdeksel vervangen omdat deze doorgeschuurd was en het gasklephuis gereinigd, uit voorzorg is de temperatuursensor vervangen, geen resultaat.

Als ik de parameters van de ontsteking uitlees heb ik bij cilinder 1 en 4 een verandering (bij gasgeven) van ontstekingsspanning en bij cilinder 2 en 3 niet, vreemd lijkt mij, dus bobineblok gewisseld met andere die we nog hadden liggen, auto is veller geworden maar klacht blijft.

Blijft de klep aan cilinderkop t.b.v. secundaire luchtpomp wel eens hangen ????

Wie weet raad.......

TesT

Geplaatst door TesT (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

harry4203 (450) PRO, 16 jaar geleden

motor goed spoelen met een reinigingsmidel in de olie, en 5w30 synth olie erin doen. zou gelijk ook even een softwareupdate voor de motor uitvoeren en de smoorklep opnieuw inleren. hoogst waarschijnlijk loopt ie daarna weer als een nieuwe.
en mocht het probleem blijven misschien een goeie dealer zoeken, want een luchtpomp verv die blijkbaar gewoon werkte en zeggen dat je het daarna al niet meer weet lijkt me erg kort door de bocht.

TesT (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb motor gespoeld, olie ververst, software update uitgevoerd even afwachten dus, ik laat het wel weten.

Moet het gasklephuis apart ingeleerd worden of gaat dit automatisch samen met de software update ????

harry4203 (450) PRO, 16 jaar geleden

die inleerprocedure behoort na de softwareupdate te worden uitgevoerd. (smoorklep in basisstand zetten en stationair warm laten draaien)

TesT (0) PRO, 16 jaar geleden

Dealers (nummer drie inmiddels) zien geen heil in het inleren van het gasklephuis, laatste advies wat we krijgen is klepstoters vervangen, begint
zo langzamerhand een DRAMA te worden.

harry4203 (450) PRO, 16 jaar geleden

kijk, een smoorklep inleren kost 10 min tijd. stoters vervangen is een heel ander kostenplaatje en kan eventueel (soms is dit idd toch noodzakelijk) altijd nog. en niet geschoten is altijd mis, toch?

pieterp9094 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=TesT]Dealers (nummer drie inmiddels) zien geen heil in het inleren van het gasklephuis, laatste advies wat we krijgen is klepstoters vervangen, begint
zo langzamerhand een DRAMA te worden.[/quote]
Is de oliedruk al eens gemeten ? Als de drukregelaar niet goed werkt dan krijg je ook deze storingsmeldingen en slecht lopen.

205GTiGriffe (0) PRO, 16 jaar geleden

Dat inleren hoort te gebeuren na de update, zou dat wel even doen.

Weet verder niet wat de auto gedraaid heeft en of er kwaliteits benzine wordt getankt, maar je kunt ook eens de injectoren laten reinigen.

TesT (0) PRO, 16 jaar geleden

klepstoters vervangen, probleem is en blijft weg.

UniverseelOK (0) PRO, 15 jaar geleden

Beste collega's,

Ik heb hier een peugeot 307 2.0 uit 2003 staan met exact het zelfde probleem als Test had. Ik heb dit verhaal
daarom dan ook met intresse gelezen en alle stappen gedaan die jullie hier boven hebben aandragen maar
het probleem blijft . . !!

Nu lees ik als laatste dat de klepstoters vervangen zijn. Voordat ik dit ga doen ben ik toch wel benieuwd
waarom de klepstoters en komt dit vaker voor? Want de dealer heeft dit nog nooit meegemaakt . .

harry4203 (450) PRO, 15 jaar geleden

de olie schijnt niet snel genoeg terug te kunnen stromen uit de stoter, ze schijnen inwendig ook aangepast te zijn. ik vind het wel apart dat de dealer dit probleem niet kent, daar het toch nog wel eens voorkomt.

UniverseelOK (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb de klepstoters vervangen. Navraag leert mij inderdaad dat deze zijn aangepast. Probleem is opgelost!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum