close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: slecht tot niet aanslaan van de motor

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: DW10TED (RHS)

Ik ben met een 307 bezig die slecht of soms niet aan slaat.

Storing uit gelezen en er zijn geen storingen aanwezig.
Alle zekeringen zijn heel.


Als de auto +/- 10 min heeft gedraaid slaat hij wel goed aan.
Als je de motor start en je kijkt naar de synchronisatie van de nokken as en de krukas dan wisselt deze tussen ja en nee.
Ik heb beide sensoren verv en de nokkenas sensor afgesteld maar dit maakte niks uit.
Eerst nog even gekeken of hij wel op tijd stond en dit was ook goed.
Filterhuis opengehaalt en gekeken of er metaal deeltjes in zaten maar dit was niet het geval.
Vervolgens de retour vanaf de verstuivers getest deze druppelde een heel klein beetje dat is ook goed.
Vervolgens een paar doorzichtige leidingen gemonteerd tussen de leidingen vaan de brandstof aanvoer en van het filter naar de pomp om te kijken of er brandstof in de leidingen blijft staan en het niet terug stroomt en of er lucht bellen te zien waren maar dit was ook allemaal goed.
Toen heb ik de pompdruk gecontroleert tijdens het starten deze was ook goed.
De meting gegevens vergeleken met een andere rhs motor en deze komen over een behalve het synchronisatie van de nokken as en de krukas.

Er voor gezorgd (dat ik zeker wist) dat de motor niet zou aanslaan en toen gestart en toen klopte de synchronisatie van de nokken as en de krukas wel?

Na al dat gestart van mij raakt de accu een beetje leeg en ik zet er een op-starter op en tot m`n verbazing is het tik en lopen.
Toen ik een keer of 4 had gestart was het weer zo ver dat hij niet meer wou aanslaan.
Toen heb ik er eerst even een nieuwe accu ingezet en vervolgens ook weer de op-starter er op en weer starte hij een paarkeer goed maar daarna niet meer.
Ik heb toen alle massapunten losgehad en schoon gemaakt en doorgemeten en weer gestart maar geen verbetering.
Delen van de voedings draden los gehaald en doorgemeten en schoon gemaakt. toen ik de stekker van het gloei relais los had liggen en de bedr van de dynamo starten hij goed meer als 4 x en zover was ik nog niet gekomen en als ik een van de twee terug aansluite starte hij weer niet of slecht.
Gekeken in een schema wat deze 2 met elkaar gemeen hadden en het enige wat ik kon vinden was dat ze allerbei te maken hadden met de bm34 deze uitgewisseld met een andere auto maar tevergeefs.

na dat ik de oude bm34 weerterug had gezet starten hij ook weer slecht met stekker los van het gloei relais e de bedr van de dynamo los dus hier zat het ook niet in en was misschien puur toeval dan.
Maar de stekker van het gloeirelais zit dicht bij de bm34 en ook bij de kabelboom dacht misschien zit daar wel iets in.
Dus deze los ehaalt en gekeken op breuken of beschadigingen maar kon er niks aan vinden.
na alles terug te hebben gezet en na nog een paar keer starten wordt de nieuwe acuu ook wat zwakjes en dus zet ik er een acculder op en op de stand boost dan geeft hij 18v 50A en mijn 307 heeft in geen paar dagen niet zo fijn aangeslagen hoevaak ik ook start hij blijft goed aanslaan.
Zet ik de oplader uit slaat hij niet of moeilijk aan.

Ik denk dat ik toch iets van een voeding/massa probleem heb maar mijn opties raken een beetje op en zoals je ziet zit er al aardig wat tijd in.

Ik zat evt nog te denken aan de startmotor die of niet hard genoegt draaidt maar als ik de lader er op zet hij wel net genoeg stroom krijgt of hij loopt zwaar en dat hij teveel weg trekt?

Ik hoop dat er nog mensen zijn die een goude tip voor mij heeft haha.

Mvg:Magic_Starling

Geplaatst door

Magic_Starling (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dit lijkt erg veel op een probleem wat ik ook eens gehad heb, en waarvan achteraf bleek dat de distributieriem pas was vervangen, en veel te strak stond. (dan krijg je dat synchronisatieprobleem). ook zou ik koud wel even de startstroom meten zoals je zelf aan aangeeft, want het kan natuurlijk dat deze zoveel wegtrekt dat het niet goed gaat.
m.v.g, harry

harry4203 2655
badge vip badge

17 jaar

stroom meten wil ik wel doen maar ik heb geen amperetang dus die zou ik even ergens vandaan moeten halen dan.

Als de temp.sensor geen goede waarde geeft, (bv te weinig weerstand zodat de computer denkt dat de auto al op temperatuur) is, heb je eenzelfde probleem. Dus meet daar eens aan. Of haal de stekker van de t-sensor, zodat hij koud doorgeeft aan de computer en als hij dan goed start, heb je misschien de oorzaak.

Siem Bijman 680
badge vip badge

17 jaar

volgens mij heeft die temp-sensor bij deze diesel niet zoveel invloed op het aanslaan.
en magic, ik zou wel eens vragen of ze een amperetang aanschaffen, want dit is toch wel een handig stukje gereedschap.

harry4203 2655
badge vip badge

17 jaar

[quote=harry4203]volgens mij heeft die temp-sensor bij deze diesel niet zoveel invloed op het aanslaan.
en magic, ik zou wel eens vragen of ze een amperetang aanschaffen, want dit is toch wel een handig stukje gereedschap.[/quote]
Nou dat moet je niet te vroeg zeggen Harry. Wij hebben eens een Golf TDI gehad waar alles getest was, van brandstofpomp tot retourleidingen en terugslagkleppen en gloeirelais en gloeibougies, maar zat uiteindelijk in de temperatuursensor die gewoon aangaf dat de motor niet koud was en dus niet of nauwelijks hoefde voorgloeien.

Ik zeg dit omdat je aangeeft dat hij na 10 minuten warmdraaien wel probleemloos start en omdat je met een startboost (hoger starttoerental) ook goed aanslaat. (en dit controleren is natuurlijk een kleine moeite)

Siem Bijman 680
badge vip badge

17 jaar

ben ik het wel mee eens siem, maar die temp-sensoren van deze motor gaan best nog wel eens stuk en ik heb er nog geen meegemaakt die daar slecht op aansloeg. mijn antwoord was ook gericht op dit type motor. dat dit bij andere auto's wel degelijk invloed kan hebben geloof ik meteen.
maar het blijft idd de moeite van het controleren waard.
grt,harry

harry4203 2655
badge vip badge

17 jaar

kijken of het goed is kan natuurlijk nooit geen kwaad.
Maandag ga ik weer verder met deze auto dus dan hang ik de laptop er aan en zal ik even kijken bij meting gegevens wat voor temp hij aangeeft.

De tempsensor geeft goed aan dus dat is het niet.

Nou na een tijdje starten heeft de startmotor de geest gegeven en nu heb ik er net een nieuwe opgezet en hij start weer perfect ! ! probleem opgelost.

Lees dit nu net, maar wij hebben eenzelfde probleem gehad. Deze auto wou soms ook niet aanslaan en idd met behulp van de wegenwacht wel. Hadden we toen ook aardig wat diagnose tijd inzitten. Ik zei toen tegen me collega, dat ie startmotor een apart geluid maakte, was dus uiteindelijk ook de starter.

Gr.
Robert

205GTiGriffe 0
badge

17 jaar

Ik heb een 307 Hdi 2000 van 2004 en een slechte starter s'morgens bij de eerste start.
Bij een temperatuur van bv 3 graden C. gaat het voorgloeilampje een paar seconden aan (mijn inziens te weinig om fatsoenlijk voor te verwarmen) en gaat dan uit.
Bij het starten moet de motor dan een toer of tien rond voor deze met een rookpluim aanslaat.
De batterij kan het soms maar juist aan.
Ik heb het ook al eens in de garage vermeld maar daar zeggen ze niets aan de hand. (is uitgelezen)
Gloeibougies zijn in orde, alleen krijgen ze geen stroom om te gloeien.
Waarom werken de gloeibougies eigenlijk niet vanaf een graad of vijf?
Ook mijn gebuur heeft al gezegd dat ik hem slecht aan de praat krijg.

Sus11208 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.