auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: Sleuteltje naast de km stand op dachbord

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik vind het een vreemd verschijnsel.

Gisteren de auto een flinke wasbeurt, en schoon gezogen aan de binnen kant
wat gebeurt er ik zet de auto weer terug op de plaats waar hij altijd staat
verschijnd er een steeksleuteltje naast de gereden km stand op het dachbord.

Kan er bij peugeot ook al door wasbeurten storingen worden veroorzaakt??

Ik ben trouwens wel blij met deze auto nieuwe snaren en waterpomp er in
en hij gaat als de brandweer, maar dat steeks leuteltje vertrouw ik niet.

Mvg tyco.

Geplaatst door

tyco (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

auto is toe aan onderhoud
als onderhoud is uitgevoerd
druk de knop in van je dagteller en niet loslaten
zet hem op contact
wordt teruggetelt vanaf 10
bij 0 laat je los en zet hem van contact
daarna op contact en sleutel is netjes weg

Deze auto heeft onderhoud gehad.

Nieuwe snaren, waterpomp,lamp in koplamp,olie,koelvloeistof.
Deze Puegeot heeft z,n mooi droog torretje daarom ben ik er zeer zuinig op.
Maar ik ga morgen het advies van truckerOwerner uitvoeren en dan merk ik het wel.
Als de missie geslaagd is dan hoor je het wel, en als het niet zo is hoor je het ook.

tyco 0

12 jaar

Ik heb de handelingen van truckerOweneruit gevoerd
hij teld inderdaad van 10 naar 0 als ik de knop dan loslaat en hem van contact haal
en daarna weer op contact komt het sleuteltje met daar naast 30000 te staan.
Toch nog iets niet goed denk ik.

tyco 0

12 jaar

dat klopt elke keer dat je op contact zet geeft hij aan wanneer je een beurt nodig heeft
in dit geval over 30.000km
hierna krijg je eigen km-stand te zien
en sleutel ervoor is verdweneen

Hoi truckerOwerner.

Bedankt dan is mijn probleem opgelost.

tyco 0

12 jaar

Ter informatie weet ik uit dat bij de peugeots 407 een soort van software fout zit dat op bepaalde momenten het onderhouds sleutel opeens kan terugkeren.
En dit door bovengenoemde handeling weer uit te zetten is.

Weet niet of dit ook van toepassing is op de 206 .

petb 0

12 jaar

Hoi peter
Het is het zefde als bij de 407, ik heb de handelingen van truckerOwerner uitgevoerd
en het sleuteltje is verdwenen.
Maar toch bedankt voor je mee denken mijn probleem is opgelost.

tyco 0

12 jaar

Nog een probleem sinds twee dagen.
In de hoop dat dit nog gelezen wordt.
Sinds twee dagen wanneer ik de moter wil starten hoor ik een klik de moter slaat niet aan,
nogmaals geprobeerd niet aanslaan, bij de derde keer moter slaat aan.
Ik denk zelf natuurlijk storing startmoter maar wat?.
Is de storing bij een van jullie bekend ik hoop het.

tyco 0

12 jaar

als je alleen een klik hoort en verder niks hoort draaien
is de kans dat je de startrelais hoort alleen zeer goed mogelijk
alleen electromotor wordt niet aangedreven
dus motor draait niet rond

simpel gezegd startmotor defect en vv
enkele controle door een monteur kan dit binnen 5 minuten bevestigen (als hij probleem dan voor doet)

Hallo werner ( ik gebruik je echte naam maar).
Je begrijp mijn probleem heel goed.
Dat is nu het probleem, dat het niet altijd zich voor doet maar wel regelmatig.

Als ik het dan goed begrijp en gelezen heb slaat het start relais niet in.
Is het een lastige klus om hem zonder brug te vervangen ( dus de auto op twee steunen te zetten)
Waar zit de startmoter eigenlijk?

tyco 0

12 jaar

net andersom
start relais slaat wel in maar wordt niet bekrachtigt
onderdeel van de start relais is dat hij de stroom doorverbindt met de motor
dit wil weleens defect gaan
of motor inwendig slecht kan ook

startmotor zit aan de achterkant van de motor
net boven de aandrijfas
je zult de onderste reactisteurn van de motor steun los moeten halen zodat je de motor stuk naar voren kan kantelen
2 bouten zitten vanaf de motor zijde erin
en 1 bout zit via de bak zijde in de startmotor
je luchfilterhuis moet dus wel even uit om er goed bij te kunnen
rest wat er zit kan in de weg zitten maar met juiste gereedschap wat net past kan het wel zonder verdere demontage

op een brug is 30minuten te doen

Bedankt werner.
Als het in z,n korte tijd en de klus is dan geklaard dan begrijp je wel dat ik
niet met m,n rug op de kouwe grond ga liggen.
Dan ga ik wel naar euromaster in alkmaar die dat voor mij wel willen doen.
Ik heb een goede band met dit bedrijf ik kom er al jaren voor de apk
en kan er dan ook op wachten tot de reparatie is voltooid.

Verder nog bedankt dat je tijd voor mijn probleem heb willen nemen dat waardeer ik ten zeerste.
Als er zich verder nog problemen voordoen met deze auto hoop ik weer van je hoor.
Nog een prettig weekend

tyco 0

12 jaar

Je kunt beter gelijk een startmotorspecialist opzoeken die de startmotor er voor je afhaalt en reviseert. Revisie is een beter alternatief dan vervangen voor een exemplaar "made in china".

In jouw geval zijn waarschijnlijk de contactpunten in het relais van de startmotor weggebrand. Een goede specialist repareert dit zonder problemen.

Brum1467 0

12 jaar

[quote=tyco]Als er zich verder nog problemen voordoen met deze auto hoop ik weer van je hoor.[/quote]
Open dan even een nieuwe topic voor het volgende probleem. Ook de laatste vraag had geen enkele betrekking meer met de titel van dit topic.

moderator 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.