Betreft een Peugeot 106 bouwjaar 1999 met 140.000 km. Wagen wordt bij de dealer onderhouden en er wordt Shell getankt. Na het einde van een snelwegrit vorige week trap ik aan de verkeerslichten de koppeling in en het toerental valt terug op amper 400 rpm. Motor sputtert en wegrijden gaat moeilijk, in zijn neutraal gaat toerental wel vlot omhoog. Motormanagement lampje gaat niet branden. Normaal valt toerental terug naar 1000 rpm en zak dan naar zo'n 900 rpm. Nu valt hij direct naar 400 rpm genoeg om net niet stil te vallen. Het is nu de vijfde keer in evenveel jaar tijd (de eerste keer dat dit gebeurde was de wagen amper 1 jaar oud) dat dit voorvalt en telkens na een snelwegrit over hetzelfde stuk snelweg ?? Wagen komt regelmatig op snelweg en er wordt eerder rustig mee gereden. Na een koudstart lijkt het euvel opgelost. Iemand een idee.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat het stationaire stappenmotortje(stationairetoerenregeling)soms even blijft hangen.
toch vreemd dat het telkens na een snelwegrit gebeurt ? Of juist door die snelwegrit, omdat die stappenmotor dan een tijd op non actief staat ?
18 jaar
Regeling werkt waarschijnlijk wel, maar traag en tijdens een rit op de snelweg zet hij hem op een stand waarbij hij dan vast blijft zitten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar