close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207: startprobleem

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 8HZ, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 50

Beste mensen,

Het is nu twee weken wat kouder weer (rond het vriespunt) en mijn auto start slechter, wat ik opzich nog geen probleem vind. Wat ik wel een probleem vind, is dat het wel 5 minuten duurt voordat andere elektronica dan de startmotor gaat werken (stuurbekrachtiging, airco, verlichting en gaspedaal). Ik dacht zelf (leek) dat de motor eerst goed warm moet zijn voordat deze zichzelf kan onderhouden en de gloeibougie uit kan, maar ik kan in de periode van stationair lopen geen extra gas geven om te temperatuur op te krikken.

Volgens mijn monteur ligt het niet aan de accu, want deze zou net nieuw zijn, maar het accu en motor signaal lampje gaat wel branden. De beste man verteld mij ook dat er ergens een temperatuur sensor zou moeten zitten die eventueel defect zou kunnen zijn waardoor de auto zo vreemd reageert.
Na verloop van tijd hoor ik een piep, waarna alles weer normaal gaat werken. Bij een warme start treed het probleem niet op en warmer weer wacht ik ook nog steeds af, alleen heb ik hier eerder geen last van gehad.

Ik hoop dat iemand mij een goed advies kan geven, ik zou zeer geholpen zijn.

-Joost

Geplaatst door

joostwee (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je dynamolampje brand , zal de dynamo waarschijnlijk ook niet bijladen , is dit gecontroleerd , door een te lage spanning kan dit verschijnsel optreden.

bedankt voor je reactie, wanneer de 'elektronica inschakelt' en ik meer toeren kan maken doordat ik de brandstofklep weer kan bedienen, is het lampje direct uit. Ik kan me ook voorstellen dat de accu redelijk ontladen is door het langere gebruik van de startmotor.

Als de dynamo slecht werkt zou ik meer problemen moeten hebben neem ik aan?

joostwee 0

6 jaar

Als je monteur denkt dat een temperatuur sensor defect is, waarom test deze die sensor dan niet?
En heeft je monteur al de foutcodes uitgelezen? Dan kan ook een zoekrichting aangegeven.

Ik denk dat je monteur niet over voldoende kennis beschikt om dit op te lossen.
Het lijkt mij dat je beter af bent bij de dealer of een goed uitgeruste universeel met voldoende kennis.

oldford 0
badge

6 jaar

Juist, dan ga ik dat eerst maar eens regelen.

bedankt voor je reactie

joostwee 0

6 jaar

Ik wou het niet zeggen !

Het probleem was de temperatuursensor in de motor, welke tijdens het uitlezen geen storing gaf. Pas tijdens het starten en tegelijkertijd uitlezen kwamen ze er achter dat de sensor een veel te hoge temperatuur aangaf, waardoor het inspuitpatroon beïnvloed werd en dus ook de gasklep.

joostwee 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.