👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb een peugeot 306 gekocht vorige week.
Nu sinds een paar dagen terug begint de tempratuur meter raar te doen. Dan weer boven de 90 dan ineens helemaal weer terug. (Kopakking is niet lek)
Als ik aan de ventilator bediening zit; kan ik inprincipe met de tempratuur meter spelen!
Ook komt er licht blauwe rook vrij!
iemand vertelde mij dat het wel is aan de tempratuur sensoren kon liggen.
Heb de ene onderin vervangen.
Heb zelfs de lamazone vervangen.
En nu heb ik vandaag bij de sloop 1 sensor opgehaald die boven in hoort.
Moet deze precies dezelfde zijn als die er uit kwam??
De oude was met een blauwe aansluiting!, en die ik nu erin heb is met een groene aansluiting. en ziet er niet helemaal 100% hetzelfde uit. (Miss 1 voor een 1.4)
De auto is nu nog steeds niks veranderd.
Zal er toch gewoon een goeie tempratuur sensor in moeten, en dat het dan ok is???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uiteraard is "prutsen" met verschillende sensors niet slim. Als je niet weet of je de juiste hebt, of dat de juiste er in zit, moet je gewoon een nieuwe halen die er volgens chassisnummer in hoort te zitten. De bovenste sensor (is normaal gesproken de groene) dient voor de injectie. Verder naar beneden in de zijkant van de cilinderkop boven de versnellingsbak, zit nog een voeler (blauw van kleur) Dit is de voeler voor de temperatuurmeter.
Maar kijk eerst eens naar de grote massakabel die vanaf de accu naar bovenzijde versnellingsbak loopt. Hoe is de staat hiervan? En dan vooral het kabeldeel OP de versnellingsbak goed controleren.
Mijn buurman had ook dat probleem (was wel een ford focus) bij hem was de thermostaat kapot.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar