Beste Peugeot techneuten,
Ik zal mij eerst even voor stellen, mijn naam is Ton en ben een Volvo V40 rijder.
Maar ik help graag iemand uit de problemen.
Ik heb een probleem ( wat mij haast nooit gebeurd), dus zal ik het even voorleggen.
Een vriend van mij heeft een Peugeot 306 1.4 ltr jaar 1997, accu er uit gehaald omdat de metalen plaat erg verroest was en de accu niet goed meer bevestigd was.( voor APK )
De plaat waar de ECU aan zit is ook los geweest, zonder de bedrading van de ECU los te halen.
Alles roest vrij gemaakt en opnieuw geverfd.
Alles weer vast gezet en accu geplaatst, maar nu het probleem.
De auto start wel maar slaat niet aan.
Crash schakelaar is niet defect en de ECU is niet uit te lezen.
Deze geeft aan; kan geen verbinding maken , geprobeerd met kabel en Bluetooth .
Heeft deze ECU een verbinding met 12V??? , want ik denk zelf aan een kabel breuk.
Alle zekeringen zijn goed, maar welke draden zijn de + en de van de ECU.
Ik heb geen schema hier van, ik kan wel alle 50 of meer draadjes door gaan meten, maar misschien hebben jullie een goed idee hier voor.
Mvgr, Ton.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeeeeeeee daar ben ik weer.
Ik heb het probleem opgelost, van middag alle bekabeling nagelopen en ja wel de massa kabel van motorblok naar chassis was inwendig gebroken.
Kabel hersteld en weer gemonteerd ( alle aansluitingen schoongemaakt ), en starten maar.
De massa kabel is waarschijnlijk al een hele tijd rot geweest wand de nieuwe breuk was maar 1/5 van het geheel.
Nu gebeurde het tijdens werkzaam heden van de auto, maar als dit onderweg gebeurt dan ben je er mooi klaar mee.
De auto loopt weer als een nieuwe. Dus hier kan een slootje op.
Mvgr, Ton.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar